18.05.2017 14:00

Plácido Domingo si do dvou koncertních provedení Dona Giovanniho vybral Kateřinu Kněžíkovou a Jiřího Brücklera

Slavný tenorista Plácido Domingo si do dvou koncertních provedení Mozartovy opery Don Giovanni v Praze vybral sopranistku Kateřinu Kněžíkovou do role Donny Elvíry a barytonistu Jiřího Brücklera do role Masetta. Představení bude osobně dirigovat ve Stavovském divadle 27. a 29. října. Koncerty se uskuteční při příležitosti 230. výročí světové premiéry opery oper Don Giovanni, která se konala právě ve Stavovském divadle.

Sólistka Opery pražského Národního divadla Kněžíková letos již vystoupila na prestižních koncertech v Londýně a v Rotterdamu. V červnu letošního roku ji poprvé čeká role Comtessy Adèle v opeře Gioacchina Rossiniho Hrabě Ory, kterou bude alternovat s Janou Šrejma Kačírkovou v Mahenově divadle, scéně brněnského Národního divadla. Manželka pěvce Adama Plachetky je absolventkou Pražské konzervatoře a Akademie múzických umění v Praze, kde studovala pod vedením Jiřiny Přívratské.
Barytonista Brückler je vítězem Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech za rok 2008 v kategorii Junior. Od roku 2004 hostoval ve Státní opeře Praha, od roku 2012 je sólistou Opery Národního divadla a Státní opery. Za roli Rodriga ve Verdiho Donu Carlovi byl nominován na Cenu Thálie za rok 2013. Je pravidelným hostem Divadla J. K. Tyla v Plzni, hostuje také v Národním divadle Brno i na dalších tuzemských scénách.

V dalších rolích se v Praze v Donu Giovannim představí úspěšní účastníci soutěže Operalia, kterou organizuje právě Domingo. „Původně měli v Praze vystupovat jen vítězové soutěže. Postupně jsem ale dozrál k myšlence, že by bylo správné dát možnost také českým pěvcům a pěvkyním," řekl před časem ČTK Domingo, který při dirigování díla využije kopie původní partitury.
Domingo bude Dona Giovanniho s orchestrem Národního divadla dirigovat jen dvakrát. Stavovské divadlo bude poté nadále uvádět současnou inscenaci, kterou roku 2012 nastudovalo režijní duo Skutr. Dona Giovanniho již Domingo dirigoval ve Washingtonu či v newyorské Metropolitní opeře.

Žádná jiná ze světových oper nemá tak úzký vztah k Praze jako právě Mozartův Don Giovanni. Autor ji psal přímo pro Prahu a v roce 1787 ji při premiéře také osobně dirigoval

Autor článku: ČTK: jir, mal

Plácido Domingo si do dvou koncertních provedení Dona Giovanniho vybral Kateřinu Kněžíkovou a Jiřího Brücklera

Zahraniční divadlo

15.04.2024

Pucciniho Vlaštovka zabarvená do stylu art deco míří z Metropolitní opery do kin

Pozdní dílo italského skladatele Giacoma Pucciniho Vlaštovka se na prkna Metropolitní opery v New Yorku vrací po více než dekádě a 20. dubna míří v přímém přenosu také na plátna kin v rámci oceňované série MET: Live in HD. Hořkosladký milostný příběh sofistikované kurtizány a jejího partnera, který své milé chce nabídnout víc než prázdný život v přepychu, posunul režisér Nicolas Joël do dvacátých let dvacátého století do snového světa Paříže v duchu stylu art deco.

09.04.2024

Australský soubor Gravity & Other Myths spojí fyzicky náročný nový cirkus se současnými technologiemi – na konci dubna na Jatkách78

Po úspěšném únorovém hostování Australanek A Good Catch s představením Casting Off uvidí diváci na konci dubna v pražském divadle Jatka78 další australský soubor, který patří k předním jménům současného světového cirkusu. Desetičlenní Gravity & Other Myths přivezou z berlínského kabaretu Chamäleon Theatre své dosud fyzicky i konceptuálně nejnáročnější představení pojmenované The Mirror.

30.03.2024

Na scénu Vídeňské státní opery se vrací Rusalka s tenoristou Pavlem Černochem a dirigentem Tomášem Hanusem

Po čtyřech letech se na scénu Vídeňské státní opery vrací opera Antonína Dvořáka Rusalka v režii Svena-Erica Bechtolfa. Inscenace pod taktovkou dirigenta Tomáše Hanuse bude ve Vídni uvedena 31. března a následně 2. a 4. dubna. Ve Vídeňské státní opeře se k roli Prince vrací přední český tenorista Pavel Černoch, který zde naposledy vystupoval jako Lenský v Evženu Oněginovi.