21.05.2015 13:58

Skončila 19. Divadelní Flora

Po deseti nabitých dnech byl v neděli zakončen program 19. ročníku mezinárodního festivalu Divadelní Flora. Olomouc přivítala umělce ze sedmi evropských zemí, divákům bylo nabídnuto více než pět desítek akcí, hrálo se na 11 scénách i v ulicích města. Většina produkcí byla vyprodána.

Sedmkrát během čtyř dnů vyprodaly nejvytíženější festivalovou scénu – klub S-Cube – produkce pražského Divadla Na zábradlí. Kromě českého DIVADLA ROKU se festivaloví návštěvníci seznámili s aktuální tvorbou slovenských činoherních scén – v představeních se objevila zvučná herecká jména, jako např. Jana Oĺhová, Zuzana Fialová, Judit Bárdos nebo Robert Roth. „V Olomouci jsem byla naposledy s inscenací Ivanova, a to bude už nějakých šest let. A jsem ráda, že jsem opět tady. Je tu velmi dobrá atmosféra,“ svěřila se Jana Oĺhová po úspěšném uvedení inscenace Les na jevišti Moravského divadla.

Příznivcům současného tance a performativního umění byl už tradičně věnován samostatný programový blok Visegrad Performing Arts. Letos ovšem s nejbohatší nabídkou a se samostatným profilem progresivního českého souboru Spitfire Company. Divadelní skupina pod vedením Petra Boháče si postupně získává mezinárodní renomé a na Floře na sebe upozornila mj. přenesením inscenace Animal Exitus na městské hradby. „Na parkáně nebyly zdi, které by něco omezovaly, cítila jsem mnohem více pozornosti. Viděli nás i kolemjdoucí z pod hradeb, bylo to mnohem lepší než v limitovaném divadelním prostoru,“ okomentovala výjimečné olomoucké představení jedna z vystupujících tanečnic, Barbora Látalová.

Program 19. Divadelní Flory zaujal žánrovou pestrostí, dvěma premiérami a originální městskou hrou Tisíc a jedna Olomouc. Na té se podílel domácí soubor Divadla na cucky s maďarským seskupením KOMA Bázis. Tvůrci sbírali několik měsíců příběhy spjaté s Olomoucí, aby nakonec vytvořili „příběhovou mapu města“ a zajistili samotnou pouť cca stovky zúčastněných zájemců.

Během deseti dnů ožíval také hlavní meeting point – parkán univerzitního Konviktu. Festival se stále více stává místem setkávání tvůrců a diváků, kteří sem přijíždějí nejen na festivalové produkce, ale také debaty a workshopy. Letos Divadelní Floru navštívilo cca 7 tisíc diváků, tržba ze vstupenek dosáhla půl milionu korun. „Je skvělé, že se díky fantastické práci našich festivalových techniků a vstřícnosti externích spolupracovníků daří pro Floru adaptovat stále více scén a můžeme tak přenést technicky náročné inscenace například do klubu S-Cube či prostor Konviktu. Mrzí mne, že jsme se s koncem festivalu dozvěděli, že náš kamarád Honza Piskač vzhledem k absenci veřejných dotací v S-Cube v červnu končí a doufám, že v příštích letech nebudeme muset v tomto prostoru jednat o pronájmu s provozovateli tržnice nebo kasina,“ uvedl Petr Nerušil, ředitel Divadelní Flory.

www.divadelniflora.cz 

Autor článku: Zdeněk Vévoda

Skončila 19. Divadelní Flora