05.10.2017 10:55

Studio Hrdinů uvede inscenaci Série bezdůvodných aktů

Poslední premiérou Studia Hrdinů v tomto kalendářním roce bude inscenace textu Ondřeje Novotného Série bezdůvodných aktů v režii Evy Rysové. Inscenace si klade otázku, co může člověk postavit proti všeobklopující „nicotěsoučasnosti. A především snad nicotě uvnitř sebe samého. Premiéra se uskuteční 10. října 2017.

Eva Rysová režíruje převážně v Polsku, kde vytvořila řadu velmi zajímavých a precizních inscenací, nebojí se experimentu a důležitý je pro ni také důraz na výtvarnou stránku. V případě této inscenace na výtvarné složce spolupracují umělci s mezioborovým přesahem k architektuře (Ondřej Synek) a výtvarnému umění (Adéla Součková). Tvůrčí tým Rysová – Novotný, který dříve vytvořil inscenaci Šest miliard Sluncí se nyní potkává nad tématem vlivu médií na naše vnímání fenoménů dnešní doby. „Dlouho jsme s režisérkou mluvili o tématu. Výbuchy energie, absolutní stagnace, všechno to bylo velmi abstraktní. Pak jsem si uvědomil, že dnešek je výbuchů a stagnace plný. Tím si ve hře projde každá postava,“ říká ke hře Ondřej Novotný. Eva Rysová do tvůrčího týmu dále přizvala hudebníky Zuzannu a Antonise Skoliasovi; intenzivní spolupráce na hudební složce dává tušit, že bude pro inscenaci zásadní. Divadelní hra Ondřeje Novotného Série bezdůvodných aktů je dalším titulem, který vydává Studio Hrdinů ve své publikační řadě.

Pozvánka na večeři je záminkou k manipulaci, mocenskému boji i naivnímu hledání dobra, pravdy, krásy. V komorní atmosféře luxusní vily hledáme kořeny vlastní nicotnosti, nihilismu prorůstajícímu do všech společenských vrstev, rodinných vazeb i buněk lidského organismu, pátráme po příčinách zdánlivě bezdůvodného a zbytečného zla, ze skříní vytahujeme kostlivce kanibalistických bakchanálií i plejtváků obrovských. Přízračná a absurdní atmosféra se snoubí se sklony pro jazykový experiment. Milujeme toho, kdo nás nemiluje, můžeme se mstít i nechat si transplantovat hlavu. Jídelna, obývák i bazén se proměňují v bitevní pole, které můžeme ovládnout nebo se nechat sežrat. Útržky křivd jako předehra k tanci smrti. A přesto: člověk je v podstatě biofilský! Tak proč?

www.studiohrdinu.cz

Autor článku: Madla Zelenková