10.05.2017 14:52

Tetování, drogy a baletní špičky. Do kin na jediný týden vstoupí příběh rebela Sergeje Polunina

Sergeje Polunina zná doslova celý svět. Tanečníka, o kterém se mluví jako o ‚Jamesi Deanovi baletu‘ nebo novém Baryšnikovi, neproslavily jen jeho božské skoky, ale i kontroverzní život, který vedl v zákulisí světových jevišť a který svého času plnil média. Životními i profesními zvraty baletního rebela, který se v 19 letech stal nejmladším sólistou Královského baletu v Londýně, provází dokumentární film Dancer, který na začátku června na jediný týden vstoupí do českých kin. Jedinečnou šanci dostat se Poluninovi pod kůži tak dostanou všichni čeští diváci, kterým utekla šance vidět film v rámci speciálního večera v pondělí 1. května v Národním divadle, kde ho představil beznadějně vyprodanému hledišti samotný Polunin.

Vstupenky na show v Národním divadle, jejíž součástí bylo sólové vystoupení Sergeje Polunina, projekce filmu Dancer a následná debata, byly vyprodány během několika málo minut. „Jsme proto rádi, že můžeme dychtivým divákům nabídnout tenhle silný příběh velkého talentu na plátnech kin,“ líčí ředitel společnosti Aerofilms Ivo Andrle.

Dokumentární film Dancer vypráví příběh mladíka, který od malička miloval tanec. Trénoval dvakrát více, než bylo běžné, a ve svých 19 letech se díky nadání i ambicím rodiny stal nejmladším sólistou prestižního Královského baletu v Londýně. Překotná kariéra, touha po svobodnějším životě a rozpad rodinných vazeb ho však brzy dohnaly na pokraj sebezničení. Tělo pokryl tetováním a přál si, aby se zranil a nemusel už tančit. Spekulovalo se o drogách a vypadalo to, že na vrcholu kariéry tanec opustí úplně. Pak přišel rok 2015 a setkání s fotografem Davidem La Chappellem, se kterým natočili taneční klip k Hozierově skladbě Take Me To Church. Video z baletního mága přes noc udělalo globální hvězdu. Doposud ho vidělo přes 19 milionů lidí.

Dnes stojí 27letý tanečník nohama pevně na zemi a svoje snahy napřel do boje za zlepšení podmínek, které vládnou světu špičkového tance. „Díky tomu, čím jsem si během své kariéry prošel, jsem se rozhodl založit nadaci Project Polunin, jejímž hlavním cílem je pomáhat a podporovat baletní tanečníky v jejich nezávislosti. Usiluji o to přiblížit baletní svět novému publiku, široké veřejnosti i prostřednictvím filmové tvorby nebo propojením s jinými umělci. Tanec je čistá emoce, která přináší radost, je univerzálním jazykem, kterému každý rozumí,“ uvedl během debaty v Národním divadle.

Charizmatický tanečník Polunin pochází z Ukrajiny. Jeho skoky dokládají podle některých až nadpozemské schopnosti. Dokumentární film Dancer bude uveden v kinech od 1. do 6. června, jednu projekci odehraje v předstihu pražské Kino Světozor, a to v úterý 16. května.

http://bit.ly/Dancer_v_kinech

Autor článku: Zuzana Raušová

Tetování, drogy a baletní špičky. Do kin na jediný týden vstoupí příběh rebela Sergeje Polunina

Zahraniční divadlo

24.04.2024

Dirigenta Jakuba Hrůšu čeká debut v Carnegie Hall

Český dirigent Jakub Hrůša si připíše zdolání další mety ve své kariéře: nyní ho čeká debut v legendární koncertní síni Carnegie Hall. Bamberští symfonikové v čele s Jakubem Hrůšou zahrají Preludium k Wagnerovu Lohengrinovi.

22.04.2024

Vieme, ktoré dramatické texty sa dostali do finále súťaže o najlepší dramatický text v slovenskom a českom jazyku DRÁMA 2023

Do 24. ročníka súťaže DRÁMA bolo prijatých 40 textov, z toho 16 v českom a 24 v slovenskom jazyku. Porota súťaže ocenila tri z nich, do finále súťaže pôvodných dramatických textov v slovenskom a českom jazyku postúpili tieto autorky a autor (v abecednom poradí): Jana Borsuková s textom Nahá, Vilém Dubnička s textom České moře aneb Královec na prvním místě, Barbora Rokytová s textom Nějak tě nestíhám.

15.04.2024

Pucciniho Vlaštovka zabarvená do stylu art deco míří z Metropolitní opery do kin

Pozdní dílo italského skladatele Giacoma Pucciniho Vlaštovka se na prkna Metropolitní opery v New Yorku vrací po více než dekádě a 20. dubna míří v přímém přenosu také na plátna kin v rámci oceňované série MET: Live in HD. Hořkosladký milostný příběh sofistikované kurtizány a jejího partnera, který své milé chce nabídnout víc než prázdný život v přepychu, posunul režisér Nicolas Joël do dvacátých let dvacátého století do snového světa Paříže v duchu stylu art deco.