16.01.2017 11:01

Uměleckým šéfem Dejvického divadla je Martin Myšička

Se sedmnácti inscenacemi v repertoáru a s Martinem Myšičkou jako novým uměleckým šéfem vstoupilo do nového roku Dejvické divadlo v Praze. Dosavadní šéf Michal Vajdička do Dejvic nastoupil v září 2014, se souborem ale spolupracoval už od sezony 2011/2012 jako režisér inscenací Ucpanej systém a Racek.

Ředitelka této scény Eva Kejkrtová Měřičková už koncem roku uvedla, že Vajdičkův odchod neohrozí nejbližší budoucnost divadla. „Do konce sezony 2017/2018 bude realizován dramaturgický plán, který byl pod jeho vedením v hrubých rysech sestaven,“ řekla ČTK. K rezignaci dospěl Vajdička kvůli dlouhodobým závazkům na Slovensku a v neposlední řadě i osobním důvodům.
„Zvažovali jsme, koho bychom oslovili zvenku, ale nakonec jsme s herci a vedením divadla dospěli k tomu, že by uměleckým šéfem měl být někdo z nás. Na jedné straně jsme chtěli někoho, kdo by přinesl nové impulzy a inspiraci, ale obávali jsme se, aby nezničil to, co bylo v Dejvicích vybudováno. Přitom padlo moje jméno a já jsem na to po týdenním rozhodování kývnul,“ řekl ČTK Myšička, který je členem dejvického souboru od roku 1997. Přišel sem z krátkého angažmá v Národním divadle, předtím vystudoval činoherní herectví na pražské DAMU a Matematicko-fyzikální fakultu v oboru subnukleární fyziky.

Myšička se tak ocitl v trojjediné funkci – jako herec, umělecký šéf i režisér, což byl svého času i zakladatel souboru Miroslav Krobot, který od roku 1996 soubor v anketě Cen Alfréda Radoka čtyřikrát dovedl k titulu Divadlo roku. „Bude to obtížná situace, jsem si toho vědom. Nadále budu hercem i příležitostným režisérem. Nejsem typ, který by najednou bouchnul do stolu a začal poroučet. Měl bych být jakýmsi koordinátorem, člověkem, který spíše spojuje než rozděluje. S většinou kolegů se znám dvacet let a budu vycházet i z jejich názorů,“ řekl.
Je si vědom toho, že tato scéna je na očích veřejnosti i kritiků, že nebude lehké vysoce nastavenou laťku udržet. „Podobné funkce ale u nás nikdy neměly pevné hranice. I nadále chceme dělat kvalitní a zajímavé divadlo především pro diváky. Ale to není jen na mně, jsme spíše jakousi rodinnou firmou,“ dodal divadelník, který studium subnukleární fyziky považuje za svou výhodu. „I proto, že to racionální myšlení se mi teď může hodit,“ podotkl.

Na české první scéně hostoval Myšička už za studií, nastudoval tam šest rolí a v angažmá byl od března do července 1997. Dva roky předtím se stal v anketě kritiků časopisu Svět adivadlo talentem roku. Hostoval i v Chebu, v Ypsilonce, Na zábradlí, v Řeznické, ve Viole a v Rokoku. V Dejvickém divadle má za sebou třicet rolí. Jeho režijním debutem byla v roce 2009 inscenace hry Joea Penhalla Krajina se zbraní, loni následovala režie hry Theodor Holman Interview. Loni tam inicioval projekt nazvaný Co.media. Jako moderátor se v něm setkává s výjimečnými osobnostmi z různých oblastí lidské činnosti, které přibližují návštěvníkům svůj pohled na svět.

https://www.dejvickedivadlo.cz/

Autor článku: ČTK: Jiří Borovička, kš

Uměleckým šéfem Dejvického divadla je Martin Myšička

Zprávy

19.02.2018

Národní divadlo oslaví několik výročí, vznik republiky i videomappingem

Národní divadlo letos oslaví nejen sté výročí vzniku Československa, ale i několik dalších kulatých výročí, která se týkají první české scény a historických událostí. Na letošek připadá 150. výročí položení základního kamene ND, už v lednu se slavilo 130. výročí zahájení provozu dnešní Státní opery a 60. výročí letos oslaví Laterna magika.

19.02.2018

Divadlo Kámen a debata s teatrology Janem Císařem a Martinem Pšeničkou

Divadlo Kámen uvede ve čtvrtek 22.2. třetí premiéru hry „OK plus F“. Po představení proběhne zahajující salónní debata „kamenného jara (ne)iluzivnosti“ na téma NEZBYTNOSTI ILUZIVNOSTI. Pozvání přijali teatrologové prof. Jan Císař a Martin Pšenička.

16.02.2018

Konference Perspektivy teatrologie 2 – výzva k podání příspěvků

Teatrologická společnost ve spolupráci s Katedrou divadelních a filmových studií FF UP, mezinárodním festivalem Divadelní Flora a časopisem Divadelní revue pořádá konferenci Perspektivy teatrologie 2. Cílem olomouckého setkání je představit rozmanitost témat a diskutovat o aktuálních otázkách teatrologického bádání v České republice. Konference je otevřena metodologickým, teoretickým a historiografickým referátům, analýzám i dílčím prezentacím a zprávám souvisejícím s výzkumem divadla a kulturních performancí.