Národní divadlo Brno mělo loni rekordní tržby přes 56 milionů

Národní divadlo Brno v kalendářním roce 2015 zaznamenalo rekordní tržby za vstupenky. Diváci vynaložili za kulturu více než 56 milionů korun. V roce 2014 tržby činily 47,3 milionu korun. Výsledky hospodaření dnes novinářům poskytl ředitel divadla Martin Glaser, podle kterého divadlo dokázalo zvýšit návštěvnost a tržby bez uměleckého i cenového podbízení.

V roce 2015 do divadla přišlo 227.838 lidí, což je o 3831 více než v předcházejícím roce. Dalších 2854 lidí přilákal program festivalu Divadelní svět Brno. Návštěvnost divadla se zvýšila i přesto, že se snížil celkový počet odehraných představení. Podle Glasera to znamená také vyšší efektivitu v podobě ušetřených nákladů spojených s reprízami. Více peněz tak zbylo na obměnu repertoáru.
V roce 2016 připraví Národní divadlo Brno kromě 16 premiér i dva velké mezinárodní festivaly. "V květnu se vrátí úspěšný Divadelní svět Brno a v říjnu se uskuteční další ročník festivalu Janáček Brno," uvedl Glaser. Program festivalů zveřejní divadlo v únoru, kdy také začne předprodej vstupenek.

Národní divadlo Brno hospodaří s ročním rozpočtem přes 300 milionů korun. Hlavním zdrojem peněz zůstává magistrát. Právě město Brno je totiž zřizovatelem divadla. Na provoz přispívají také stát a Jihomoravský kraj, dalším přilepšením je třeba pronájem budov.
Glaser do divadla přišel na konci roku 2013 s cílem zvýšit uměleckou kvalitu i ekonomické ukazatele. Postupně přivedl nové šéfy uměleckých souborů. Činohru vede Martin Františák, operu Jiří Heřman, balet Mário Radačovský.

www.ndbrno.cz 


Související:
Národní divadlo Brno


TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Databáze

… paměť divadla

Virtuální studovna
Knihovna Bibliografie
Audiotéka Videotéka
Divadelní inscenace Divadelní akce
Scénografie Divadelní fotografie

Divadelní architektura

Dnes představujeme:

Divadlo.cz provozuje Institut umění - Divadelní ústav

 

Registrace newsletteru

Přihlašte se k odběru newsletteru:

Před 50 lety

E-shop Prospero

Divadlo.cz na Facebooku: