Noirovou Manon Lescaut v podání Kristine Opolais zachraňuje v přenosu z Met vášnivý Roberto Alagna

Pouhých šestnáct dní měl francouzský tenorista Roberto Alagna na nazkoušení role rytíře des Grieux poté, co se kvůli nemoci z inscenace nečekaně stáhl pěvec Jonas Kaufmann. Jak náročný part v Pucciniho slavné opeře Manon Lescaut zvládl, se diváci přímých přenosů z Met budou moci přesvědčit už v sobotu 5. března. Svůdnou hrdinku romantické opery, kterou britský režisér Richard Eyre v nové inscenaci přenesl z 18. století do doby německé okupace, zazpívá lotyšská hvězda Kristina Opolais. Mezi dvěma tisícovkami kinosálů, do kterých bude přímý přenos Manon Lescaut přenášen, bude také 26 českých.

Kartami představení zamíchal nejvyhledávanější tenorista současnosti, Němec Jonas Kaufmann, na sklonku letošního ledna, kdy ze zdravotních důvodů bez bližšího upřesnění odstoupil ze zkoušek nové inscenace Manon Lescaut. Premiéru, která se chystala na 12. února, zachránil francouzský pěvec Roberto Alagna, přestože nesnadný part ve své kariéře měl zpívat poprvé.

Zpočátku zněl poněkud tuze a napjatě, postupem času se však rozehřál a podával roli des Grieuxeho s horoucí vášnivostí,“ ohodnotil Alagnu slavný Antony Tomassini z New York Times. Dvaapadesátiletý pěvec, který se k opeře prozpíval z francouzských pizzerií a kabaretů, působí na jevišti Met už dlouhá dvě desetiletí a v současnosti ho diváci vídají v roli Pagliacciho ve veristickém dvojprogramu Sedlák kavalír / Komedianti.

Smyslnou a tragickou Manon, mladou venkovanku, která se stane slavnou pařížskou kurtizánou, ztvární lotyšská hvězda Kristine Opolais. Okouzlující sopranistku, která sbírá jeden úspěch za druhým, mohli diváci přenosů z Met vidět naposledy před dvěma lety v Pucciniho Bohémě, v níž na poslední chvíli zaskočila v titulní roli Mimi za onemocnělou Anitu Hartig a sklidila za svůj dokonalý výkon ovace. S Alagnou jsou sehraným párem, který zazáří například také v obnovené inscenaci další z Pucciniho oper Madame Butterfly, která zazní hned v příštím přenosu z Met 2. dubna.

Uznávaný britský režisér Richard Eyre, který v Met ztvárnil například inscenaci Figarovy svatby, jež běžela v rámci přenosů loni, se rozhodl, že posune typicky romantický příběh z 18. století do doby druhé světové války, kdy Francii okupovali nacisti. Své originální pojetí, které čerpá z estetiky noirových filmů 40. let, poprvé předvedl v roce 2014 na festivalu v Baden-Badenu.

Potemnělý večer doprovodí Pucciniho mistrovské melodie v podání orchestru Met a šéfdirigenta Fabia Luisiho.
 

www.metopera.cz

www.vicnezfilm.cz 




TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Databáze

… paměť divadla

Virtuální studovna
Knihovna Bibliografie
Audiotéka Videotéka
Divadelní inscenace Divadelní akce
Scénografie Divadelní fotografie

Divadelní architektura

Dnes představujeme:

Divadlo.cz provozuje Institut umění - Divadelní ústav

 

Registrace newsletteru

Přihlašte se k odběru newsletteru:

Před 50 lety

E-shop Prospero

Divadlo.cz na Facebooku: