Spitfire Company uvede představení Vypravěč, intimní zpověď ztvárněnou performerkou Cecile Da Costa

Představení Vypravěč je dalším žánrově přesahujícím projektem skupiny Spitfire Company namíchaným z ingrediencí tanečního divadla, zpěvu, vizuálního konceptu a v tomto konkrétním případě i osobní výpovědi tanečnice a performerky Cecile Da Costa. 29. a 30. března bude v Paláci Akropolis uveden dojemný příběh o touze, samotě, intimitě a naději.

Nové představení vzniká pod vedením režiséra a uměleckého šéfa Spitfire Company Petra Boháče, který Vypravěčem navazuje na své nejznámější představení One Step Before the Fall s Marketou Vacovskou a Lenkou Dusilovou, které obdrželo několik tuzemských i zahraničních prestižních ocenění. Jedná se o rozvinutí divadelních prostředků, které ve One Step Before the Fall zarezonovaly napříč evropskými scénami. Ve Vypravěči se mohou diváci těšit na precizní výkon hlavní protagonistky, její intimní herecký i taneční projev, promyšlené spojení světelného designu a scény, originální živou hudbu Jana Šikla a Davida Kollara a na neobvyklé obrazy vyvolávající silné emoce.
 

Příběh afgánské ženy

Počátečním impulsem pro Vypravěče se stala známá novela Kouzelný kámen (The Patience Stone) afgánského spisovatele žijícího v Paříži Atiqa Rahimi. Příběh pojednává o afgánské ženě vyprávějící svému muži osobní bolesti a intimní životní tajemství, která by za jiných okolností nebyla nikdy vyslovena. Tato upřímná zpověď se děje ve chvíli, kdy její muž upadne do komatu po těžkém válečném zranění. Podle tohoto vlastního bestselleru natočil Atiq Rahimi stejnojmený film ověnčený mnoha světovými cenami. “Když za mnou Cecile Da Costa přišla s tím, že zná knihu, ve které rozpoznala vlastní touhu a část svého života, a že by tento příběh ráda zdramatizovala, neváhal jsem ani vteřinu.” říká Petr Boháč a dodává: “Hlavní hrdinka v knize šeptá svému muži v koma: “Ráda bych ti řekla vše, ale nevím, jak bys to přijal.” Tento obraz se stal pro mě vzrušujícím impulsem k úvaze o divadelním a tanečním tvaru zahrnujícím témata zpovědi, tajemství, vnitřního obnažení a touhy vypovědět pravdu.”
 

Od afgánského příběhu k performerce Cecile Da Costa

S novelou Atiqa Rahimi se nakládalo v procesu zkoušení pouze symbolicky. Zůstala touha Cecile Da Costa snažící se promluvit o zamlčených životních událostech, naplněných šokem, prázdnotou, úzkostí, zlostí a láskou. Mezi slovy lze zaslechnout tichou modlitbu za nenarozené. Ti jsou součástí  jejího osudu. Spalující rytmus, experiment s hlasem, zpěv podobný andělské zvonkohře i opilé woodoo čarodějnici – to jsou některé prostředky, z kterých je vystavěno vyprávění. Na konci představení Cecile Da Costa zpívá verše “I am lost in your eyes. /Let me burn. It’s what I deserve.” Oba tyto verše zrcadlí hlavní téma představení – destrukci a lásku, ztrátou a nalezení.

Cecile Da Costa je živě doprovázena dvěma výraznými muzikanty, Janem Šiklem, mladým skladatelem, hráčem na bicí a Davidem Kollarem, skladatelem a kytaristou, jehož poslední dvě desky byly opakovaně zařazeny mezi nejlepší kytarové nahrávky a on sám mezi absolutní uměleckou špičku používající preparovanou kytaru. Dramaturgický dohled obstarává Marc Olive dramaturg Mercat de les Flors, jednoho z největších španělských divadel zabývajících se současným tancem a novým cirkusem. Světelný design zajišťuje Jiří Šmirk. Scénu navrhl režisér a autor konceptu Petr Boháč, jenž si přizval ke spolupráci kostýmní výtvarnici Petru Vlachynskou.

http://www.palacakropolis.cz

 



TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Databáze

… paměť divadla

Virtuální studovna
Knihovna Bibliografie
Audiotéka Videotéka
Divadelní inscenace Divadelní akce
Scénografie Divadelní fotografie

Divadelní architektura

Dnes představujeme:

Divadlo.cz provozuje Institut umění - Divadelní ústav

 

Registrace newsletteru

Přihlašte se k odběru newsletteru:

Před 50 lety

E-shop Prospero

Divadlo.cz na Facebooku: