03.02.2005 00:00

Brno exceluje v pražském divadle Archa

Divadlo Archa uvádí

Brno exceluje v pražském Divadle Archa

 

Praha 3. 2. 2005 – Po úspěšném uvedení trilogie z cyklu Sto roků kobry brněnského Divadla Husa na provázku se v pražském Divadle Archa představí další brněnský soubor, Divadlo 7 a půl. 19. a 20. února zde uvede hru Henrika Ibsena Nora v režii J. A. Pitínského, která získala letos dvě významné ceny. V říjnu to byla cena Sazky a Divadelních novin v oblasti činohry a před dvěma týdny třetí místo v anketě Divadelních novin Inscenace roku 2004. Inscenace klade zásadní důraz na intimní a sevřenou atmosféru příběhu. Severská strohost je zkřížena s italskou vášnivostí. Představení bude uvedeno v atypickém prostoru klenuté vstupní chodby brněnského Kabinetu múz, prostor scénografa Tomáše Rusína herce obkličuje a omezuje tak existenci jejich postav až klaustrofobicky. Vznosný a ušlechtilý jazyk překladu K. Krause a J. Raka kontrastuje s civilními tóny charakterů postav a současného herectví.

 

 

Divadlo Archa uvádí

Divadlo 7 a půl, Brno

Henrik Ibsen: Nora

19. a 20. února od 20.00 v Divadle Archa

Režie: J. A. Pitínský

 

Dramaturgie: Vendula Borůvková

Scéna: Tomáš Rusín

Kostýmy: Zuzana Štefunková

Hudební spolupráce: Petr Hromádka

Hrají: Dana Růžičková, Václav Neužil, Barbora Milotová, Martin Siničák, Dalibor Přecechtěl, Sergej Sanža

 

Premiéra: 14. 2. 2004 v 19.30

 

Inscenace získala 3. místo jako Inscenace roku 2004 v anketě Divadelních novin a cenu Sazky a Divadelních novin 2004 v oblasti činohry.

Drama o ženské emancipaci, které (napsáno 1879) mělo ve své době „světový, pikantně dráždivý úspěch“, bylo v Brně naposledy uvedeno roku 1955. Jaká může být Nora v této době? Manželství založená na společné oblibě posledního modelu sedačky z IKEA a dovolené na Kanárech jsou také velmi, velmi křehká…

 

Inscenace klade zásadní důraz na intimní a sevřenou atmosféru příběhu. Severská strohost je zkřížena s italskou vášnivostí. Představení bude uvedeno v atypickém prostoru klenuté vstupní chodby Kabinetu múz, přičemž scénografie v pojetí Tomáše Rusína herce obkličuje a omezuje tak existenci jejich postav až klaustrofobicky. Vznosný a ušlechtilý jazyk překladu K. Krause a J. Raka kontrastuje s civilními tóny charakterů postav a současného herectví.

 

Skřivánek a veveřička, kapriciózní děvčátko z Capri, jak Noře říká její muž, během několika dní zjistí, že její krásná a dokonalá manželská idyla nevydrží první nápor živlů – totiž její samostatné uvažování a jednání.

 

„Když si pomyslím, že jsem 8 let žila s cizím mužem a že jsem s ním měla dokonce tři děti! Nejraději bych se propadla!“

 

„Nora je z Norska. Vstává. Posadí se ke stolu. Drama.“

 

Zdroj:

 

Zuzana Kamenická

Divadlo Archa, Na Poříčí 26, Praha 1

tel: 221 716 110, 737 437 658

zuzana.kamenicka@archatheatre.cz

 

a

 

Tomáš Vodňanský

Divadlo Archa, Na Poříčí 26, 110 00 Praha 1

tel: 221 716 109, 776 853 953

e-mail: tomas.vodnansky@archatheatre.cz

Autor článku: příspěvky veřejnosti