12.06.2014 14:30

Diskuze na téma “Současný jazyk paměti”

Diskuze na téma "Současný jazyk paměti", navázuje na naši inscenaci "Pevnost" v režii Miroslava Bambuška. Původní text, napsaný německým spisovatelem Rainaled Goetzem se snaží o rozbor medialního diskurzu o holocaustu v Německu, nicméně se v českém kontextu nyní ukázal neméně aktuálním. K rozhovoru jsme pozvali režiséra Mirsolava Bambuška, překladatelku Martinu Černou a performerku Bio Masha, moderovat bude dramaturg MeetFactory Matěj Samec.

Zajímají nás následující otázky: Jak se měnil jazyk paměti v průběhu minulého století? Jak se odlišuje mediální historický diskurz v Čechách od německého diskurzu? Do jaké míry je toto téma inspirací pro divadlo a umění?

Chceme zahájit širší dialog s veřejností, protože věříme, že divaldo je nejaktuálnější formou umění, a interakce s divákem je nejenom zajímavá, ale i nutná pro jeho vývoj. Kromě toho je pro nás důležité, aby se Divadlo MeetFactory stalo místem na intelektuální mapě Prahy, o které mají zájem nikoli pouze dvadelníci, ale také lidé, kteří s divadlem nemají příliš společního, ale kteří se zajímají o současnou situaci v Čechách i ve světě.

Divadlení Sál MeetFactory, 17.06.2014
20.00 "Pevnost"
22.00 Diskuze
 

Účastnici:

Miroslav Bambušek: Dramatik, divadelní a filmový režisér. Dlouhodobě se věnuje projektům, které vnímají kulturu jako platformu pro politické a sociální reflexe. Je předsedou občanského sdružení Mezery (1997), které divadelně začínalo ve Vodárně města Louny.  Napsal přes třicet divadelních her, dvě nerealizovaná operní libreta a filmové scénáře. S Ewanem McLarenem spoluinicioval na období let 2009-2013 projekt „Cesty energie”.

Martina Černa: Teatroložka, překladatelka, kulturní manažerka. Do sféry jejího zájmu patří současná dramatika, především německy a španělsky psaná, a dále současné české divadlo. Je tajemnicí českého střediska OISTAT (Mezinárodní organizace scénografů, divadelních architektů a techniků).

Bio Masha: Bio Masha se narodila v roce 1982, po dvou letech studia Dramatické výchovy se věnovala studiu scénografie, nyní pokračuje v doktorandském výzkumu, spolupracovala na řadě divadelních inscenací a projektů. Zabývá se slam poetry, rytmickou recitací i parahudebními performativními projevy.
 

www.meetfactory.cz


Autor článku: Nora Borodziej

Diskuze na téma “Současný jazyk paměti”