26.02.2014 13:42

Hudba jako tržní artikl – MIDEM 2014

Hudební sekce Institutu umění – Divadelního ústavu včele s Lenkou Dohnalovou již desátým rokem organizovala ve spolupráci s C.E.M.A. s.r.o. Český stánek na 48. ročníku mezinárodního hudebního veletrhu MIDEM v Cannes. Účast na tomto universálním největším světovém hudebním veletrhu je jednou z priorit Odboru mezinárodních vztahů Ministerstva kultury ČR. Letos byla prezentace o to významnější, že se konala v Roce české hudby, který česká expozice avizovala v propagaci image stánku a doprovodných materiálech již od r. 2012.

Od loňského roku se stánek propojuje se slovenským do dvoudomé zóny s příbuzným designem a také společným česko-slovenským dnem, což je model prospěšný oběma zemím. Ač se hudební business virtualizuje, naše CD antologie i publikace, především guidy, byly rychle rozebrány. Zájem byl i o video prezentaci zejména během tzv. Českého a Slovenského dne 2. února.

Veletrh a showcases MIDEM, který sám sebe interpretuje jako „platformu pro udržitelnost rozvoje sektoru“, se konal od1.do 4. února, navštívilo jej zhruba 5 tisíc lidí – vystavovatelů, odborníků, novinářů. Stále podstatnější je část konferenční a diskusní, která se věnuje novým trendům, vizím modelům a produktům. Sponzorovaly jej firmy VIVENDI a PEPSI. Z jistého hlediska byl úspěšný. Je zde celá řada nových firem s novým zaměřením především na různé mobilní aplikace pro usnadnění managementu, marketingu, distribuce či licencování. Na druhou stranu z MIDEM odešli někteří významní partneři, především IMZ (Mezinárodní hudební a mediální centrum), které se přesunulo s předpremiérami hudebních filmů na Berlinale, odešel také partner Sonicbids, který byl spoluorganizátorem koncertní části MIDEM. I tak ovšem zůstává MIDEM nejpodstatnější platformou pro firmy i jednotlivce, kteří mají zájem o kontakty i mimo Evropu a celosvětový obraz o hudebním průmyslu, který již druhým rokem zaznamenává stabilizaci a výraznější vzestup především díky nárůstu digitální distribuce a prodeje.

Více na www.midem.com


Autor článku: Judita Hoffmanová

Hudba jako tržní artikl – MIDEM 2014