Julie Waltersová zazáří v kině Aero v přímém přenosu z Národního divadla v Londýně
Čtvrtá sezóna cyklu NT live - přímých přenosů činoherních představení z Národního divadla v Londýně - pokračuje příští čtvrtek současnou hrou Poslední z Haussmanů – cynickým, hloubavým, humorným, místy patetickým obrázkem rodiny, kterou sex, drogy a rock'n'roll 60. let roztříštil ve skupinku lidí, kteří se snaží vyrovnat se svými promarněnými životy. Spisovatelský debut herce Stephena Beresforda v režii Howarda Daviese je koncertem hereckých mistrů - Julie Waltersové, Roryho Kinneara a Helen McCoryové v situaci téměř čechovovské.
čtvrtek 11. října 2012/ 19:45/ kino Aero (Praha); kino Vesmír (Náchod)
Návrat Julie Waltersové
„Její [Julie Waltersové] herecký výkon je fenomenální: je rozzuřené, citlivá, provokativní. A stejně jako zbylí členové rodiny je postavena před skutečnost, že svůj život doslova promarnila.“ (Kate Kellaway, The Observer)
V zanedbaném domku na Devonském pobřeží kraluje Judy – ukecaná, manipulativní, idealistická a neskutečně nepraktická matka – dirigující životy ostatních členů rodiny. V roli Judy se na prkna Národního divadla po dvanácti letech vrací opěvovaná Julie Waltersová. Českým divákům známá především díky roli Molly Weasleyové z filmové série o Harry Potterovi, nebo jako Paní Wilkinsonová z filmu Billy Elliot či Rosie z muzikálu Mamma Mia!, Julie Waltersová je jednou z nejobdivovanějších britských, všestranně nadaných hereček. Za své herecké výkony získala cenu BAFTA, Zlatý glóbus i cenu Olivier Award.
Excentrický dům, excentrická rodinka
Šest hlavních postav – manipulativní matka Judy umírající na rakovinu, syn Nick (Rory Kinnear) bojující s heroinovou závislostí, frustrovaná a zahořklá dcera Libby (Helen McCoryová) a její vševědoucí dcerka Summer, tichý a bazénem posedlý soused Daniel – a doktor Peter, který se tváří jako jediná duševně zdravá postava. A ve středu všeho: nevkusný rodinný dům ve stylu Art Deco stojící na Devonském pobřeží. Designérka Vicki Mortimerová vytvořila obraz rozkládajícího se domu plného zašlých iluzí, přeplněného lampami a tibetskými modlitebními vlaječkami, který pracuje s detaily se stejným umem jako drama samotné.