23.05.2018 11:10

Režisér Stanislav Moša nazkoušel americký muzikál Titanic pro slovinské Národní divadlo v Mariboru

Čtyři scény ve třech různých státech a čtyřech jazycích. Režisér Stanislav Moša nazkoušel americký muzikál TITANIC pro další evropské jeviště, tentokrát pro slovinské Národní divadlo v Mariboru, jehož uchvácení premiéroví diváci odměnili v pátek 18. května 2018 brněnský tvůrčí tým vřelým potleskem.

Každé nazkoušení muzikálu autorů Petera Stonea a Maury Yestona pod režijním vedením Stanislava Moši vždy neslo určitá specifika jako přizpůsobení kulis a kostýmů venkovní scéně na břehu švýcarského jezera Walensee v roce 2015, dvojjazyčné uvádění (italština, němčina) v roce 2016 ve městě Melide ve Švýcarsku u jezera Lago di Lugano či pořízení českého překladu pro první uvedení muzikálu v České republice na Hudební scéně Městského divadla Brno 16. ledna 2016. Slovinská verze TITANICu je opět jiná, nová. Režisér Moša ji totiž nazkoušel v anglickém originálním znění s předními slovinskými operními pěvci a baletními tanečníky Národního divadla v Mariboru, které doprovází rozšířený, šedesátičlenný orchestr. „Nebylo to úplně jednoduché, protože operní pěvci samozřejmě nemají takovou taneční průpravu, na jakou jsme v běžných muzikálech zvyklí. Inscenace se tak poněkud zklidnila, ovšem díky velkým hlasům zase dostala jinou dimenzi,“ vysvětluje Stanislav Moša. Slovinští diváci tak uvidí své oblíbence, jakými jsou Jaki Jurgec, přísně shlížející z plakátu coby kapitán Smith, Martin Sušnik (Jim Farrell), Sabina Cvilak (Kate McGowan), Andreja Zakonjšek Krt (Alice Beane) a další. S porozuměním textů pomohou slovinské a německé titulky.

Tragický příběh naší historie, poskládaný do barvité mozaiky lidských osudů, oděla kostýmní návrhářka Andrea Kučerová, rozpohybovala choreografka Aneta Majerová, scénu, kterou nasvítil David Kachlíř a nazvučil Petr Gazdík, upravil Christoph Weyers a premiéru i následujících sedm vyprodaných repríz diriguje Dan Kalousek.

http://www.mdb.cz/

Autor článku: Lenka Pazourková

Režisér Stanislav Moša nazkoušel americký muzikál Titanic pro slovinské Národní divadlo v Mariboru

Zahraniční divadlo

15.04.2024

Pucciniho Vlaštovka zabarvená do stylu art deco míří z Metropolitní opery do kin

Pozdní dílo italského skladatele Giacoma Pucciniho Vlaštovka se na prkna Metropolitní opery v New Yorku vrací po více než dekádě a 20. dubna míří v přímém přenosu také na plátna kin v rámci oceňované série MET: Live in HD. Hořkosladký milostný příběh sofistikované kurtizány a jejího partnera, který své milé chce nabídnout víc než prázdný život v přepychu, posunul režisér Nicolas Joël do dvacátých let dvacátého století do snového světa Paříže v duchu stylu art deco.

09.04.2024

Australský soubor Gravity & Other Myths spojí fyzicky náročný nový cirkus se současnými technologiemi – na konci dubna na Jatkách78

Po úspěšném únorovém hostování Australanek A Good Catch s představením Casting Off uvidí diváci na konci dubna v pražském divadle Jatka78 další australský soubor, který patří k předním jménům současného světového cirkusu. Desetičlenní Gravity & Other Myths přivezou z berlínského kabaretu Chamäleon Theatre své dosud fyzicky i konceptuálně nejnáročnější představení pojmenované The Mirror.

30.03.2024

Na scénu Vídeňské státní opery se vrací Rusalka s tenoristou Pavlem Černochem a dirigentem Tomášem Hanusem

Po čtyřech letech se na scénu Vídeňské státní opery vrací opera Antonína Dvořáka Rusalka v režii Svena-Erica Bechtolfa. Inscenace pod taktovkou dirigenta Tomáše Hanuse bude ve Vídni uvedena 31. března a následně 2. a 4. dubna. Ve Vídeňské státní opeře se k roli Prince vrací přední český tenorista Pavel Černoch, který zde naposledy vystupoval jako Lenský v Evženu Oněginovi.