16.05.2017 11:45

Soubor Tantehorse připravuje inscenaci pod názvem The Creep: Deník radikálního introverta

Soubor Tantehorse připravuje inscenaci pod názvem The Creep: Deník radikálního introverta. V sólové roli se představí mladý talentovaný performer Viktor Černický. Interaktivní scénu navrhla oceňovaná výtvarnice Lucie Škandíková. Premiéra pohybově hudebního díla pro jednoho herce a ozvučenou scénu proběhne 30. května 2017 v Paláci Akropolis.

Jeden performer a otevřená krychle, která reflektuje jeho pohyby i pocity. Nazvučená scéna se rozeznívá jako velký hudební nástroj, který však ne vždy hraje tak, jak by hráč očekával. Jako sonické zrcadlo odráží jeho nálady, sny i obavy.

Režie insecenace The Creep se ujala zakládající členka souboru, tanečnice, pedagožka a nositelka mnoha ocenění v čechách i v zahraničí Miřenka Čechová. Soubor ke spolupráci přizval Viktora Černického, performera, který se svým sólovým představením PAROLAPOLEA získal letos na festivalu Česká Taneční Platforma nominovaci v kategoriích Tanečník roku a Taneční inscenace roku 2017. Viktor Černický jako  interpret vystupoval v představeních L´Amour: Experiment (Jaro Viňarský, Marika Smreková 2015), Chaos Srdce (Daniel Gulko 2015), Farewell (Dominique Boivin 2016) nebo He War (Majida Khattari, 2015).

Jsem křehkou strukturou, která za jiných podmínek mění skupenství a stává se stravitelnější, ale právě teď, při vyzařování největšího chladu, jsem nejkřehčí. Dotkni se mě a já buď prasknu a nebo se rozpustím. Cítím všechno co ty, jen to ještě nedokážu pojmenovat. Ukládám to k hlubokému mrazu a čekám na teplejší dny, kdy to vše, co se právě děje, budu schopný strávit.

„Klíčovým se pro nás stalo téma člověka-hledače, toho, jenž se potýká sám se sebou v prostoru vědomí i podvědomí, naráží na své limity, je unášen svou hravostí a touží po přesáhnutí sebe sama. Pro mě osobně je Jungovský stín, to potlačené a vyšinuté v nás, silným tvůrčím zdrojem. Deník mě zajímá ne jako záznam konkrétních událostí, ale jako bitevní pole vlastního nevědomí. Nechceme být narativní, asociativní ani metaforičtí, chceme vytvořit stejný pocit, jako když se necháte unášet hudbou nebo obrazem, tedy cosi jako abstraktní divadlo. Vnější limitace je zde svobodou, možností, jak nechat vytrysknout tvůrčí spontaneitu,“ říká režisérka Miřenka Čechová.

Dramaturgem a zároveň skladatelem hudby je Matouš Hekela, scénografii připravila Lucie Škandíková, light design Martin Špetlík a David Prokopič.

Soubor Tantehorse je český divadelní soubor, jehož činnost je založena na silné fyzické artikulaci vycházející z tance, pantomimy a rozličných divadelních technik. Vysoce originální a vizuálně výrazné inscenace dosáhly výjimečného mezinárodní uznání jako “The best of Contemporary dance 2012” dle deníku The Washington Post, “The Herald Angel Award” (The Fringe festival Edinburgh 2013), stejně tak českých ocenění: nominace DN za námět a choreografii Uter Que (2014), nominace DN za režii Lessons of Touch (2016). Soubor Tantehorse byl založen dvěma mezinárodně uznávanými umělci: Miřenkou Čechovou a Radimem Vizváry. Oba režiséři, choreografové, umělci a pedagogové jsou známí jako nezávislí a přední odborníci na fyzické divadlo, pantomimu a pohybové divadlo, a to jak v Evropě, tak ve Spojených Státech.

Performer: Viktor Černický
Hudba a dramaturgie: Matouš Hekela
Režie: Miřenka Čechová
Scénografie, kostýmní výtvarnice: Lucia Škandíková
Light-design, projekce: David Prokopič, Martin Špetlík
Produkce: Jakub Urban

Premiéra: 30.5.2017, Palác Akropolis

http://www.tantehorse.cz/

Autor článku: Judita Hoffmanova