19.05.2021 08:49

Aréna přivítá diváky v divadle i pod širým nebem

Více jak půlroční divácký půst se konečně chýlí ke konci a ostravská Komorní scéna Aréna s ním skoncuje už v květnu a pro jistotu rovnou na několika frontách. Samozřejmostí je otevření divadla pro diváky, ke kterému dojde premiérou Shakespearova Macbetha. Mimo představení uváděná v divadla se však soubor Arény vydá i na čerstvý vzduch, aby na Kuřím rynku odehrál komedii o mužském přátelství Obraz, a v druhé polovině června se vypraví na třídenní pouť do Poruby, kde v Letním kině AMFI nabídne divákům Mandragoru a speciální živé uvedení Cholinových choven.

Ještě než se Aréna po dlouhém odloučení setká se svými ostravskými diváky, vyrazí hned v pondělí 24. května do Brna, kde v rámci mezinárodního festivalu Divadelní svět Brno odehraje britskou tragikomedii Kočka v oreganu. Přestože inscenace měla premiéru v lednu 2020 a její reprízování bylo výrazně poznamenáno pandemií, stihla zaujmout nejen diváky, ale i odbornou porotu Cen Thálie, a Petra Kocmanová tak obdržela nominaci za svůj výkon v roli Emily v kategorii činohra – ženy. Na tragikomedii o střetu dvou manželských párů si budou moci v červnu zajít i diváci doma v Ostravě.

První příležitost zajít si na Arénu dostanou Ostravané již ve čtvrtek 27. května, kdy se Kuří rynek od 20 hodin promění v obývací pokoj, ve kterém dojde k závažným uměleckým disputacím. Ale zas tak závažné to samozřejmě nebude, protože půjde o komedii oblíbené francouzské dramatičky Yasminy Rezy Obraz. Na toto představení se vstupenky prodávat nebudou, divácká účast však bude podléhat aktuálním epidemiologickým opatřením, proto doporučujeme všem zájemcům na místo dorazit s dostatečným předstihem.

V červnu se budou moct diváci konečně vrátit do hlediště Arény, která bude pod vlivem hygienických opatření ještě komornější než kdy dosud. K vidění bude především nejdéle zkoušený titul v historii divadla, kterým se stala Shakespearova nejkratší tragédie Macbeth. V režii uměleckého šéfa KSA Ivana Krejčího se v titulní roli představí Michal Čapka a dle slov dramaturga Arény Tomáše Vůjtka se lze těšit na „alžbětinské drama, v němž není nouze o vraždy ani o duchaplné promluvy, a v němž se místy objeví i humor – byť poněkud černý“. Prokletou skotskou hru bude možno v červnu navštívit celkem třikrát, a to 2., 7. a 9. června od 18.30 hodin.

Krom nejnovější shakespearovské inscenace se v červnu na jeviště Arény vrátí již zmíněná Kočka v oreganu, černá komedie Zabiják Joe, šestice vyšinutých mikrokomedií Komiks a erotikou protknutý Zlatý osel, kterého čeká 21. června poslední repríza a 22. června derniéra. Proto by ti, kdo tuto osobitou divadelní adaptaci „antického dekameronu“ doposud neviděli, rozhodně neměli promarnit svou poslední příležitost.

Jelikož ve svém divadelním sále může Komorní scéna Aréna za stávajících podmínek nabídnout divadelní zážitky jen vskutku omezenému počtu diváků, rozhodla se s nepřízní osudu bojovat „výletem do přírody“. Aréna tak na tři dny opustí svůj útulný domov v centru Ostravy a vydá se na dalekou pouť až do míst, kde bývaly hluboké lesy… a kde dnes stojí Letní kino AMFI, které se od 17. do 19. června stane pro Arénu přechodným divadelním útočištěm. Ve čtvrtek 17. a v pátek 18. června se pod širým porubským nebem odehrají dvě představení italské renesanční komedie Mandragora, ovšem tak, jak ji dosud nikdo neviděl. Krom venkovní scenérie a čerstvého vzduchu inscenaci ozvláštní i nové obsazení – v roli roztouženého Kallimacha se poprvé představí Milan Cimerák a v roli Sostraty Tereza Cisovská. Sobotní večer 19. června bude věnován undergroundové poezii ruského básníka Igora Cholina. U nás nepříliš známý básník se na svět, ve kterém žil, díval velmi kriticky a do svých veršů vkládal sarkasmus a ironický humor. V kombinaci s živým hudebním doprovodem kapely Lefineser lze očekávat silný undergroundový hudebně-divadelní zážitek. Mimořádným živým uvedením Cholinových choven, které vznikly jakožto jednorázový projekt pro živý stream v době uzavření divadel, se Aréna s porubským amfiteátrem pořádně nahlas rozloučí.

Předprodej vstupenek na Arénu pod širákem, tedy červnová představení v Letním kině AMFI v Porubě, již běží online. Vstupenky na červnová představení v divadle bude možno zakoupit od středy 19. května. Pokladna divadla se otevře v následujícím týdnu, otevřena bude vždy v úterý odpoledne a ve čtvrtek dopoledne, od června pak i hodinu před začátkem představení. Veškeré další informace ohledně cen vstupenek na jednotlivá představení, aktuálně platných opatření i obchodních podmínek v souvislosti s počasím jsou dostupné na webových stránkách divadla.

https://divadloarena.cz/

Autor článku: Sylvie Vůjtková

Aréna přivítá diváky v divadle i pod širým nebem

Inscenace

03.02.2023

Národní divadlo moravskoslezské uvede premiéry dvou raně barokních jednoaktových oper – „Tanec nevděčnic” a „Dido a Aeneas”

Opera Národního divadla moravskoslezského uvede 9. a 10. února 2023 premiéry dvou raně barokních jednoaktových oper – Tanec nevděčnic Claudia Monteverdiho a Dido a Aeneas Henryho Purcella. Inscenaci pro uvedení v jednom večeru zkouší ředitel NDM a režisér Jiří Nekvasil jak s profesionály operního souboru, tak v rámci Operní akademie Ostrava s talentovanými studenty zpěvu Fakulty umění Ostravské univerzity.

03.02.2023

Gala Domu tanečního umění už tuto neděli v Divadle na Vinohradech

Gala Domu tanečního umění se uskuteční v neděli 5. února 2023 od 18:00 v Divadle na Vinohradech. Na jevišti Vinohradského divadla se vystřídají a to nejlepší ze svého repertoáru představí všichni rezidenti Domu tanečního umění – studenti konzervatoře a gymnázia Taneční centrum Praha, sólisté souboru Pražský komorní balet, členové studentských souborů Balet Praha Junior a Baby Balet Praha a také žáci konzervatorní přípravky Terpsichore.

01.02.2023

Novinky z Jihočeského divadla

Na první premiéru druhé poloviny sezóny zveme diváky 4. února 2023 do DK Metropol. Opět to bude do světa pohádky. Balet Popelka na hudbu Sergeje Prokofjeva patří mezi nejslavnější a nejhranější baletní tituly. Pro soubor baletu Jihočeského divadla vytvořil choreografii a režii Petr Zuska.