29.11.2021 07:58

Balet Národního divadla na zájezdě v Izralském Tel Avivu

Balet Národního divadla prochází sezonou 2020/ 2021 statečně a v této komplikované době i nadále potvrzuje své umělecké kvality. Hned poté, co uvedl dvě divácky velmi úspěšné premiéry - výpravný balet Spící krasavice v choreografii legendární primabaleríny Márcii Haydée a moderní triptych Forsythe / Clug / McGregor mistrů současné choreografie, odcestoval soubor na turné do Izraele. Do hlavního města Tel- Aviv přiváží komponované představení, crème de la crème současného a zároveň „nadčasového tance“, unikátní inscenaci Kylián – Mosty času, která sklízí již od své české premiéry v roce 2019 jeden úspěch za druhým.

Čtyři opusy Bella Figura, Gods and Dogs, Petite Mort a Šest tanců, představují pět desetiletí tvorby slavného českého rodáka Jiřího Kyliána a bezpochyby patří ke skutečným lahůdkám světového tanečního divadla.
Hostovat s tímto titulem je tedy velkou příležitostí ukázat dílo Jiřího Kyliána a reprezentovat naši zemi kvalitním repertoárem, skutečným klenotem světového tanečního dědictví s českými kořeny.

V době od 25. do 27. listopadu 2021 vystoupí Baletu ND v Tel-Aviv Performing Arts Center Izrealské opery.

„Cítím se velmi propojen s Kyliánovou prací. V letech 1996–2014 jsem působil jako tanečník ve Stuttgartu a po celou doby své kariéry jsme v repertoáru měli Kyliánovy choreografie. Někteří lidé by řekli, že jsou jeho opusy abstraktní a nemají příběh, ale já vnímám, že je v nich především poselství života a smrti. Navíc vytvořil jedny z nejkrásnějších duetů na světě. Zkrátka Kylián je jeden z nejlepších choreografů, kterého znám.“
Filip Barankiewicz, Umělecký ředitel Baletu Národního divadla

„Spanilá jízda české choreografie.“
David Borek, zpravodaj České televize v Izraeli a na blízkém východě
Reportáž České televize v pořadu Události v kultuře.

„Když byl před dvěma lety Jiří Kylián v Paříži slavnostně uveden do křesla Akademie krásných umění, řekl jsem si, to by byla fantazie představit jej v Izraeli. A dnes se tento sen stává skutečností, navíc v tak obtížné době, kdy jsme do poslední chvíle neměli jistotu, zda se to povede. Nakonec jsme to, i díky partnerům včetně aerolinek dokázali. Mám obrovskou radost, že se to podařilo a že jsme tohoto projektu jako České centrum v Izraeli součástí.“
Robert Mikoláš, ředitel Českého centra Izrael
Turné vzniklo pod záštitou Českého centra Tel Aviv.

https://www.narodni-divadlo.cz/

Autor článku: převzato z: https://www.narodni-divadlo.cz/

Balet Národního divadla na zájezdě v Izralském Tel Avivu

Zahraniční divadlo

18.11.2025

Straussova Arabella přišla do nešťastné doby. Nyní míří v přímém přenosu z Metropolitní opery i do českých kin

Díla Richarda Strausse patří ke stálicím operního repertoáru. Jeho díla ale rozhodně nejsou zastoupena rovnoměrně. Dramaturgové často sahají, logicky, po notoricky známých kusech – Salome a Růžový kavalír patří k nejhranějším. Poněkud stranou zůstává třeba Arabella, ve Straussově tvorbě poměrně výrazný titul. Právě toto dílo nyní míří na plátna kin jako další projekce v oceňované sérii MET: Live in HD. Do kin po celém světě zamíří v sobotu 22. listopadu.

13.11.2025

JAMU udělí čestný doktorát britské scénografce a režisérce Howardové

Brněnská Janáčkova akademie múzických umění (JAMU) udělí čestný doktorát britské scénografce a režisérce Pamele Howardové. Slavnostní ceremoniál bude 26. listopadu v Divadle na Orlí. Ve stejný den akademie ocení také zásluhy divadelníka, pedagoga a bývalého rektora Václava Cejpka, jenž získá titul emeritního profesora.

13.11.2025

Balet Národního divadla moravskoslezského zatančí v Miláně na gala Roberto Bolle and Friends

Tři členové baletu Národního divadla moravskoslezského zatančí od pátku do neděle (14.-16.11.) komickou etudu SOFA na prestižních galavečerech v Miláně! Fenomenální italský tanečník Roberto Bolle (nar.1975) si vybírá od roku 2008 pro své každoroční „večery hvězd a skvělého baletu“ vybrané choreografie, špičkové tanečníky i soubory z celého světa. Z českých umělců hostil v minulosti například bratry Bubeníčkovy.