01.12.2020 16:48

Belgické divadlo NTGent vydalo publikaci Proč divadlo?

Belgické divadlo NTGent oslovilo přes sto vlivných umělců/kyň a odborníků/ic, aby odpověděli na otázku, čím je divadlo jedinečné a nenahraditelné.

Výstupem projektu je publikace obsahující eseje, paměti, manifesty a dopisy, jež reflektují témata spojená s klasickým divadlem, performativním uměním, tancem či aktivistickým scénickým uměním. Mezi přispěvovateli jsou například Mohammad Al Attar, Ann Teresa De Keersmaeker, Hsin-Chien Huang, Stefan Kaegi (Rimini Protokoll), Sidi Larbi Cherkaoui, Angélica Liddell, Ariane Mnouchkine, Toshidi Okada, Thomas Ostermeier, Botho Strauss, Ivo van Hove či Alain Platel.

Publikace je dostupná v anglickém jazyce zde.


Why Theatre? 
Golden Book V
Edited by NTGent (Kaatje De Geest, Carmen Hornbostel & Milo Rau)
With an introduction by Milo Rau Ca. 320 pages, ca. 16 €
To be published 1 October 2020 ISBN 978-3-95732-450-4

Autor článku: Převzato z: culturenet.cz

Belgické divadlo NTGent vydalo publikaci Proč divadlo?

Zahraniční divadlo

15.04.2024

Pucciniho Vlaštovka zabarvená do stylu art deco míří z Metropolitní opery do kin

Pozdní dílo italského skladatele Giacoma Pucciniho Vlaštovka se na prkna Metropolitní opery v New Yorku vrací po více než dekádě a 20. dubna míří v přímém přenosu také na plátna kin v rámci oceňované série MET: Live in HD. Hořkosladký milostný příběh sofistikované kurtizány a jejího partnera, který své milé chce nabídnout víc než prázdný život v přepychu, posunul režisér Nicolas Joël do dvacátých let dvacátého století do snového světa Paříže v duchu stylu art deco.

09.04.2024

Australský soubor Gravity & Other Myths spojí fyzicky náročný nový cirkus se současnými technologiemi – na konci dubna na Jatkách78

Po úspěšném únorovém hostování Australanek A Good Catch s představením Casting Off uvidí diváci na konci dubna v pražském divadle Jatka78 další australský soubor, který patří k předním jménům současného světového cirkusu. Desetičlenní Gravity & Other Myths přivezou z berlínského kabaretu Chamäleon Theatre své dosud fyzicky i konceptuálně nejnáročnější představení pojmenované The Mirror.

30.03.2024

Na scénu Vídeňské státní opery se vrací Rusalka s tenoristou Pavlem Černochem a dirigentem Tomášem Hanusem

Po čtyřech letech se na scénu Vídeňské státní opery vrací opera Antonína Dvořáka Rusalka v režii Svena-Erica Bechtolfa. Inscenace pod taktovkou dirigenta Tomáše Hanuse bude ve Vídni uvedena 31. března a následně 2. a 4. dubna. Ve Vídeňské státní opeře se k roli Prince vrací přední český tenorista Pavel Černoch, který zde naposledy vystupoval jako Lenský v Evženu Oněginovi.