26.04.2021 10:24

DAMU_cast: Nový studentský podcast přinese rozhovory i reportáže ze zákulisí Divadelní fakulty

Ještě před tím, než se budou moci všichni studenti Divadelní fakulty Akademie múzických umění vrátit do školy a diváci opět navštíví fakultní scénu DISK, je na Spotify, Anchor.fm, YouTube divadla DISK a dalších platformách k poslechu nový studentský podcast. Hostem první epizody podcastové série DAMU_cast je nový děkan Karel František Tománek, který v polovině března převzal funkci po Doubravce Svobodové, jež DAMU vedla 8 let.

DAMU_cast přinese rozhovory i reportáže ze zákulisí školy, která vzdělává budoucí divadelní generaci a poodhalí, jaké to je tu studovat a také vyučovat divadlo. Podcastová série vzniká za podpory divadla DISK, kde se v inscenačních projektech představují absolvující ročníky studentů herectví, režie, dramaturgie, scénografie a dalších oborů.

Karel František Tománek, který je dramatikem, divadelním dramaturgem a pedagogem Katedry alternativního a loutkového divadla, převzal děkanskou funkci v momentě, kdy během koronavirové pandemie škola utichla, z učeben se neozývají hlasy pedagogů a studentů a sál DISKu je potemnělý. Výuka probíhá on-line, což u uměleckých oborů často ani není možné. Přesto vnímá nový děkan současnou dobu jako příležitost myslet pozitivně a pro studenty možnost, jak se přes všechna omezení více zapojit do fungování školy ­– i když zatím pouze na dálku. Kam povedou jeho první kroky v nové funkci? S jakými představami nastupoval do vedení fakulty? I to se dozvíte při poslechu prvního dílu podcastu DAMU_cast.

Podcastová série DAMU_cast

„Prosakujeme do éteru.“

Kanál o současném dění na Divadelní fakultě AMU. Ústy studentů a pedagogů o tom, co prosakuje zdmi školy a divadelním světem. Rozhovory, reportáže, přetlaky. První epizoda přinese rozhovor s novým děkanem DAMU Karlem Františkem Tománkem o všem možném, pravděpodobném a nutném. Ptal se Lukáš Černý a Kateřina Volánková.

Mistr zvuku a střih: Martin Polák
Dramaturgie: Lukáš Černý, Zuzana Šklíbová
Moderují: Lukáš Černý a Kateřina Volánková
Produkce: Hana Kacafírková, Lucie Mlejnková

Nahráno ve Zvukovém studiu DAMU 30. 3. 2021.

DAMU_cast najdete např. na Spotify, Anchor.fm a YouTube divadla DISK.

Podcast byl natočen za podpory divadla DISK.

Autor článku: Vladana Brouková

Inscenace

14.05.2021

Dabing Street – tragédie, která vás bude bavit. Nově ke zhlédnutí na Dramoxu

Dabing Street, hořká komedie Petra Zelenky z repertoáru Dejvického divadla, přináší chytrý humor, překvapivé zvraty a závěry, které trefně charakterizují současnost. Dabing Street se dočkala také televizního zpracování a před vyprodaným hledištěm Dejvického divadla se hrála od roku 2012 až do loňského ledna, kdy měla derniéru.

13.05.2021

Jak přivítají Městská divadla pražská otevření divadel? Premiérami naživo i online

Divadla se opět otevírají veřejnosti a představí inscenace, na kterých pracovala v uplynulých osmi měsících. Hrát začnou Městská divadla pražská na všech třech svých scénách od pondělí 14. června a na pravidelný program se mohou letos mimořádně diváci těšit i během celých prázdnin. Městská divadla pražská uvedou v červnu celkem šest premiér, naživo i online. Vstupenky jsou již v prodeji.

13.05.2021

Španělská muška bude bavit diváky Divadla J. K. Tyla zcela poprvé

Plzeňský činoherní soubor právě připravuje pod režijním vedením Natálie Deákové rozvernou komedii německých autorů Franze Arnolda a Ernsta Bacha Španělská muška. Hra plná záměn, nedorozumění a omylů se měla divákům představit již v červnu minulého roku, kvůli koronavirové krizi byla přeložena na říjen 2020, kdy se její premiéra opět nemohla uskutečnit. Celý proces zkoušení bude završen v sobotu 15. května 2021 na Nové scéně DJKT představením bez diváků, slavnostní premiéra je naplánována na září 2021.