22.07.2020 09:48

Nadějeplné poselství festivalu …příští vlna/next wave…

Za dva měsíce začne 27. ročník festivalu …příští vlna/next wave…, jenž nese podtitul Setkání divadelní, hudební, taneční, literární, výtvarné a jiné alternativy. Bude se konat od 17. do 27. září v Praze a od 16. do 18. října v Brně.

Letošní motto zní: Smrt divadla a odkazuje k současné pozici divadla (umění) ve společnosti. Problém je to dlouhodobý, ale v posledních měsících, v době pandemie, se projevil výrazněji. „I proto jsme se – jako každý rok – rozhodli divákům přinést více než jen zábavu a speciálně tento rok jim nabídnout ještě více netradičních míst. Pozveme je na dva pouličními projekty s ekologickým poselstvím, které se odehrají v centru Prahy a Brna. Jedná se o Pohřeb plastové lahve Spielraum Kollektivu a Suché konstatování, kde bude hlavní roli ztvárňovat voda, sdružení Krutý krtek. Vstup bude volný a věříme, že zaujmeme i náhodné kolemjdoucí. A abychom dokázali, že umění lze tvořit a přijímat téměř všude, nejen v k tomu zřízených budovách, pozveme diváky do jednoho pražského hotelu na projekt na pomezí výstavy a divadla, který vzniká ve spolupráci s Nadací Jindřicha Chalupeckého, na zvukovou a vizuální performanci do ateliéru a dílny Petra Krushy či na imerzivní divadlo v bývalém klášteře, zatím největší projekt uskupení Depresivní děti touží po penězích. Bude se konat i koncert Pohřební kapely či scénické čtení Tutáč na Tenerife, které bývalý hrobník a současný dramatik S.d.Ch. psal v době koronavirové rány. Motto též naznačuje, jaká témata má podstatná část inscenací – katastrofa, zánik, oběť, druhý břeh a peklo. Lze ale slíbit, že depresivní zážitky z návštěvy festivalu diváci mít rozhodně nebudou!“ prozrazuje dramaturgyně festivalu Lenka Dombrovská.

Vizuální podobu festivalu opět vytvořil grafik Petr Kněžek, letos ovšem za výrazného přispění výtvarnice a performerky Eleny Pecenové, která kromě kreseb připravila speciálně pro foyer divadla Komedie i experimentální pohybový projekt. Na plakátech však můžete spatřit také fotografii režiséra, mima a divadelního technika Petra Krushy. „Petra považuji za ideální „tvář“ ročníku s mottem Smrt divadla. Myslím tím smrt starého, konvenčního, podbízivého a dobře placeného divadla… Petr je známý jako nekompromisní divadelník (mimochodem je držitel Ceny Alfreda Radoka i Ceny Divadelních novin), kterého častěji spatříte v technické kabině než na jevišti. A když je třeba, tak se živí rukama. Je pro mě ztělesněním divadelního i životního alternativce,“ sdělila o letošním vizuálu festivalu Lenka Dombrovská.

Více informací a kompletní program naleznete zde: www.nextwave.cz

Autor článku: Anna Černá

Nadějeplné poselství festivalu …příští vlna/next wave…

Festivaly

24.11.2025

Cirkusové noci 2025 přilákaly bezmála 4 500 návštěvníků

Tři dny plné pohybu, kreativity a společných zážitků. Cirkusové noci 2025, mezinárodní svátek nového cirkusu, letos proběhly v 11 českých a 2 slovenských městech a přilákaly celkem 4 485 návštěvníků. To je dvojnásobek loňské návštěvnosti a letošní ročník tak potvrdil rostoucí oblibu nového cirkusu i hlad veřejnosti po interaktivních zážitcích, které může každý „zažít na vlastní kůži“.

21.11.2025

OST-RA-VAR 2025: Ostrava se opět stane místem, kde rezonují skvělá činohra a diskuze kolem divadla

Na konci listopadu (26. 11. – 30. 11.) bude Ostrava hostit už 27. ročník Festivalu ostravských činoherních divadel OST-RA-VAR. Přehlídka je určena divadelním profesionálům současným i budoucím, umělcům, překladatelům divadelních her, recenzentům, divadelním teoretikům i studentům uměleckých škol.

20.11.2025

Feet Forward Festival: nový festival současného tance a pohybového divadla pro děti a mládež úspěšně završil svůj nultý ročník v Kulturní stanici Galaxie

V úterý 4. listopadu 2025 byl v pražské Kulturní stanici Galaxie zakončen nultý ročník Feet Forward Festivalu zaměřeného na současný tanec a pohybové divadlo pro děti a mládež. Během sedmi dnů festival ve spolupráci s produkčním kolektivem DanceConnected přilákal stovky diváků a divaček na celkem šestnáct akcí pro veřejnost i školy. Šest z nich bylo přístupných také neslyšícímu publiku.