26.11.2021 10:48

Národní divadlo Brno uvede online na platformě OperaVision Janáčkův Osud v režii Roberta Carsena

Představení Janáčkova Osudu v režii jednoho z nejslavnějších inscenátorů světa Roberta Carsena a v hudebním nastudování šéfdirigenta Marko Ivanoviće 27. listopadu 2021 v 19 h z Janáčkova divadla bude již třetím živým přenosem Janáčkovy opery NdB v rámci projektu OperaVision.

Všechno začalo kyticí rudých růží, které nechala poslat sličná paní Kamila Urválková ke stolu skladatele Leoše Janáčka. Milostný román luhačovský přerostl v operní inspiraci o zakázané lásce, šílené matce a tragické smrti milované ženy. Před našima očima se tak může a očima na jevišti rozehrát šum luhačovské kolonády ve valčíkové melodii, kterou Janáček svou operu Osud začíná.

Osud zahájil festival Janáček Brno 2020, plánovaný live stream se však už nemohl uskutečnit, protože divadla byla uzavřena. Teď je hudba a divadlo zpět a s ním se vrací i Janáčkova skvělá opera. Nenechte si ujít inscenaci světoznámého režiséra Roberta Carsena, který v tomto roce získal International Opera Awards jako režisér roku. Janáčkův Osud pojal jako retrospektivní ohlédnutí stárnoucího skladatele Živného. Jeho part rozdělil mezi dva vynikající tenoristy – starší podobu ztvární britský pěvec Philip Sheffield a jeho mladším alter egem je italský tenorista Enrico Casari, který s brněnským souborem spolupracuje i na inscenaci Verdiho Nabucca. Živného tragickou láskou bude jedna z nejlepších českých sopranistek Alžběta Poláčková. V dalších rolích se představí mladá pěvecká generace, např. Ondřej Koplík, Lukáš Bařák a Jan Šťáva.

Představení Janáčkova Osudu bude již třetím živým přenosem Janáčkovy opery NdB v rámci projektu OperaVision. Ty předešlé Příhody lišky Bystroušky (2018) a Její pastorkyňu (2019) zhlédlo přes 35 tisíc diváků po celém světě nejen z České republiky, ale třeba z USA, Jižní Koreje, Mexika, Japonska a dalších zemí. Partnerem přenosu bude opět Česká televize, která představení zaznamená pro ČT ART. Buďte u toho s námi!

Odkaz na online stream

Autor článku: Karolína Štorková