27.08.2021 12:42

TikTok “Disekce” neboli Teardown: Všechno, co jste kdy chtěli vědět o TikToku (ale báli jste se zeptat)

Čas: 20.9.2021, 10-16 hodin
Místo: Institut umění - Divadelní ústav

Odmítáte TikTok a podobné platformy pro jejich vtíravý a bizarní obsah, netransparentní zacházení s údaji o uživatelích a další patologie? Pokračujeme v sérii workshopů zaměřených na digitální marketing a na téma jak využít či spíš zneužít tyto nástroje pro recese, subverze, transgrese, kritické a kreativní přesahy. Společně budeme hledat způsoby jak uchovat autonomii a možnost vzdoru v éře nastupujícího digitálního feudalismu, ve kterém jsme nuceni žít, pracovat a tvořit. Společně zapracujeme na nových performativních formátech, které zapojují diváky do diskusí o fenoménech, jako je umělá inteligence (AI) a automatizace, systémy doporučení, komnaty ozvěn (echo chambers), dezinformace a problémy ochrany soukromí. Ve workshopu se zaměříme na TikTok: platformu milovanou 1,1 miliardou hlavně mladších uživatelů, která nejlépe reprezentuje excesy netransparentních algoritmů ohrožujících soukromí i bezpečí uživatelů. Přineste si s sebou starý mobil, na kterém si nainstalujete TikTok na fake účtu a pak společně vyzkoušíme, jak fungují algoritmy i různé formáty (hlavně “duet chains” a “lip syncing”).

Přihlášky a praktické info:

  • Workshop je určen pro profesionální umělce působící v oboru scénická umění a multidisciplinární projekty.
  • kapacita workshopu je 20 osob.
  • Účast je zdarma. Součástí workshopu bude společný oběd formou bufetu.
  • Podmínkou účasti je vlastní mobilní telefon, na kterém si nainstalujete aplikaci TikTok.
  • Workshop proběhne naživo v prostorách Institutu umění – Divadelního ústavu.
  • K přihlášce je třeba přiložit profesní CV a lze ji podat nejpozději do 14.9.2021 ZDE
  • Účastníci budou vybráni do 15.9.

Lektoři:

Denisa Reshef Kera je filozofka a designérka se zájmem o kreativní formáty zapojení široké veřejnosti do otázek vědy a techniky, zvláště pak aktuálních otázek algoritmického vládnutí. Ve svém výzkumu a praxi používá prototypy a designové metody (UX, kritický a participativní design) a specializuje se na blockchain technologie, IoTs a open hardware. Působila na Národní Univerzitě v Singapuru, Arizonské Státní Univerzitě, v Praze založila magisterské obory Studium Nových Médií FF UK a Future Design Prague College a iniciovala řadu organizací a festivalů, včetně Maker Faire Prague jako jeho ředitelka. V posledních letech pracuje na vlastních výzkumných projektech financovaných Horizon 2020  a Mozilla Foundation ve spolupráci s Univerzitou v Salamance ve Španělsku a také s Tel Avivskou Univerzitou v Izraeli. Žije dlouhodobě v Izraeli, kde vede nezávislý Future Design & Policy lab zaměřený na regulace a audity algoritmických služeb https://dando.design/.

Lukáš Rýdl
Lukáš Rýdl řídí marketing legendy českého streetwearu Queens. Je zodpovědný za návrhy komunikačních postupů vedoucích ke skvělé zákaznické zkušenosti. Před svým působením v Queens získal zkušenosti na lokální i mezinárodní úrovni v agenturách jako je Mark BBDO, kde byl zodpovědný za digitální divizi, či řídil značku iPrima.cz, patřící do rodiny televizních brandů FTV Prima. Již 12 let se věnuje lektorské a konzultační činnosti pro veřejnost a připravuje specializované vzdělávací akce pro korporátní sektor. Od společnosti Google získal certifikát Trusted Digital Media Advisor a absolvoval jejich dvouletý Agency Leadership Program.

Autor článku: IDU