04.10.2004 00:00

Zahájení sezóny divadla Alfred ve dvoře – 5. října 2004

TZ, 1. 10. 2004

divadlo Alfred ve dvoře

 

Zahájení sezóny divadla Alfred ve dvoře – 5. října 2004

 

Prvním představením sezóny v divadle Alfred ve dvoře je projekt Óda na přítomnost, který měl premiéru na jaře tohoto roku ve Finsku. 

 

Autorky představení – tanečnice Pia Lindy /FIN/, Sini Haapalinna /FIN/ a vokalistka Ridina Ahmedová /CZ/se setkaly červnu 2002 na Evropském festivalu ženského divadla ve finském Torniu, kde se zrodila myšlenka o společném projektu.

 

Projekt byl připravován jak v České republice tak ve Finsku, kde měl úspěšnou premiéru a několik dalších uvedení (březen a duben 2004).

 

„Velmi nás inspiruje mnohost možných významů takzvané přítomnosti -  zdánlivě jednoduchého slova, které používáme a přitom za něj skrýváme fascinující škálu stavu našeho vědomí. Láká nás hledaní jevištního tvaru, kterým bychom zachytily toto duševní putování,  Odysseu mysli“,  kterou každý z nás každý den absolvuje, když naše vědomí klouže mezi realitou a fantazií, vrací se k minulému, zachytí se o přítomný okamžik a odlétává k budoucímu…“ říká o práci jedna z autorek Ridina Ahmedová.

 

Na jevišti dochází k syntéze pohybu–tance, lidského hlasu a videa.  Tanečnice vycházejí z principů kontaktní a strukturované improvizace. Hudba  vzniká přímo na jevišti a je rovnocenným partnerem tanečnic - nechá se jimi inspirovat  a současně jim zpětně vytváří podněty. Práce s přístrojem Loopstation umožňuje improvizaci, reflexi nálad, rytmu a obrazu, odehrávajících se na jevišti, ale současně i vytváří strukturované, spirálovité rostoucí kompozice s jasnou formou.

 

První české uvedení – 5. října 2004, 20h, divadlo Alfred ve dvoře

Reprízy – 6. a 7. října 2004, 20h, divadlo Alfred ve dvoře

Zvláštní uvedení – 8. října 2004, 20h, zahrada galerie Scarabeus, Jana Zajíce 7, Praha 7

 

 

Vstupné: 150 / 90 Kč, rez: 233 376 997, rezervace@alfredvedvore.cz

Kontakt: Markéta Krausová, 737 441133, pr@alfredvedvore.cz

 

 

 

 

O autorkách 

Pia Lindy (1968) studovala v letech 1991-5 “ School for New Dance Development” v holandském Amsterdamu, od roku 1996 je členkou Finské asociace profesionálních tanečníků. Je autorkou několika sólových choreografií, podílela se na řadě projektů.

Sini Haapalinna (1975) se intenzivně věnuje technice kontaktní improvizace. Kromě absolutoria tanečního  institutu v Outokumpu se zúčastnila workshopů ve Finsku, Švédsku, Maďarsku,  podílela se na řadě představení, a vede kurzy kontaktní improvizace.

Vokalistka Ridina Ahmedová se několik let profesionálně věnovala jazzu (1997-1999),  podílela se na projektu Floex, který je popisován jako stojící na pomezí  současné vážné hudby, jazzu a taneční hudby (www.floex.cz). Zajímá se o možnosti ženského hlasu jako nedoprovázeného sólového nástroje.  Vytvořila hudební složku k několika divadelním projektům, poslední z nich -sólové taneční představení Aleny Dittrichové Sekret aneb Chci běžet jako šílený kůň, bylo v rámci Cen Sazky a Divadelních novin nominováno na taneční představení sezóny 2002-3. 

Autor článku: příspěvky veřejnosti