Tanec a kamera na České taneční platformě
15. dubna 2012 ve Studiu Alta proběhne v 17.00 první veřejná prezentace kolekce sedmi českých dance for camera filmů Tanec a kamera.
Snímky vznikly spoluprací domácích choreografů a studentů FAMU pod vedením britského režiséra Davida Hintona v rámci workshopu Tanec a kamera, který se uskutečnil říjnu 2011.
Materiálem filmů jsou autorské taneční projekty, které ve filmovém zpracování získaly podobu krátkých poetických snímků, v nichž jsou pohyb a tělo hlavním obrazovým kompozitem.
Program:
1/ Woman of the Dunes (8:27) – choreografie: Lea Čapková, režie: Kristyna Bartošová
2/ The Spiral (3:00) – choreografie: Mirka Eliášová, režie: Jakub Šmíd
3/ Do Not Disturb (3:10) – choreografie: Tereza Indráková, režie: Patricia Santos a Anton Peterson
4/ Out (6:07) – choreografie: Katka Malá, režie: Judith Dozieres
5/ Kašpar (5:00) – choreografie a režie: Kateřina Stupecká
6/ Black Dress (3:50) – choreografie: Inga Mikshina, režie: Luke Lin
7/ Gelido in Ogni Vena work for M. in progress (3:18) - /vivaldi_kozena_dekkadancers/
celková délka 33 minut
Workshop byl určen domácím profesionálům z uměleckých oborů (či studentům těchto oborů): režie, choreografie, taneční interpretace, kamera, střih, dokumentární tvorba. Celkem se zúčastnilo 26 filmařů (z toho 14 studentů programu FAMU International) a 15 choreografů/tanečníků. Cílem workshopu 2011 byla analýza základních principů snímání tanečního pohybu, hledání specifické filmové řeči, obrazové kompozice i stylizace, která umožní snímanému pohybu přidat novou vizuální i významovou kvalitu. V šesti dnech pracovali společně týmy kameramanů, režisérů a střihačů s nejvýznamnějšími tvůrci současné české taneční scény (NANOHACH, DekkaDancers, Mirka Eliášová, Kateřina Stupecká, Kateřina Malá a Tereza Indráková).
Sám Hinton komentoval spolupráci na projektu těmito slovy: „Myslím, že to byl skutečně velmi dobrý workshop. Hlavní věc je, že se jej zúčastnili zajímaví a talentovaní lidé. Bylo obzvlášť přínosné , že bylo v týmu tolik filmově zkušených lidí - mít ve Famu tuto platformu je vynikající. Na této bázi skutečně můžete začít budovat v Praze kulturu tanečních filmů. Pokud totiž jakákoli filmová škola začne brát taneční filmy seriozně, může to mít velmi rychle světový dopad. Možná by to FAMU mohla udělat.“ (přeloženo z mailové korespondence)
Spolupráci českých tanečníků a filmařů inicioval Festival tanečních filmů a občanské sdružení Artn, za podpory Ministerstva kultury ČR, FAMU a Institutu umění - Divadelního ústavu.