Moravské divadlo loni udrželo návštěvnost a zvýšilo tržby
Moravské divadlo v Olomouci loni navzdory hospodářské krizi, kvůli které mnohé domácnosti omezily výdaje na zábavu, udrželo návštěvnost na úrovni roku 2011 a tržby mírně zvýšilo.
Moravské divadlo v roce 2012 uspořádalo celkem 362 kulturních akcí, na které se přišlo podívat 93.000 lidí. Novinářům to dnes řekl jeho ředitel Josef Podstata.
"Návštěvnost Moravského divadla zůstala v meziročním srovnání na stejné hladině jako loni. Máme radost, že vliv ekonomické krize na živé umění našeho divadla nebyl devastační," uvedl Podstata. Průměrná návštěvnost představení Moravského divadla se loni pohybovala kolem 70 procent. K nejúspěšnějším titulům patřily muzikál Noc na Karlštejně, balet Labutí jezero a komedie Když se zhasne, které jsou od své premiéry stále vyprodané.
Moravské divadlo v roce 2012 utržilo celkem téměř 17 milionů korun, což je o 600.000 korun více než v roce 2011. Vyšší tržby podle Podstaty souvisí především s častějšími zájezdy uměleckých souborů. Předplatné loni divadlo nezvýšilo.
O produkce Moravského divadla je podle Podstaty zájem i v zahraničí. Olomouckou činohru a operní sbor loni viděli diváci například na festivalu v Košicích a baletní soubor absolvoval turné po Německu. "Díky všem těmto faktorům se soběstačnost divadla drží na 18 procentech," podotkl Podstata.
Divadlo má tři umělecké soubory a do jeho nabídky patří balety, opery, klasické operety, muzikály, činohry a pohádky. Moravské divadlo je příspěvkovou organizací města. Loni olomoucká radnice na jeho provoz vyčlenila necelých 100 milionů korun.