Představení SYNovial s prvky nového cirkusu, tepláky a dudy míří do La Fabriky
Pantomima, fyzické divadlo, tepláky, dudy a humor zabalený v novocirkusové formě. Nově vzniklý soubor [PLAY] boyz Marek Zelinka a Martin Talaga míří od začátku divadelní sezóny do holešovické La Fabriky. Jak vnímají muži sami sebe a své tělo v jedenadvacátém století? Představení SYNovial vám to s dávkou vtipu a akrobacie prozradí.
Absolventské představení SYNovial studentů HAMU Marka Zelinky a Martina Talagy v loňském akademickém roce zaznamenalo na půdě Akademie múzických umění mimořádný ohlas. Od září letošního roku budou moct diváci představení pohybující se na pomezí pantomimy, fyzického divadla a nového cirkusu vidět v pražském prostoru La Fabrika. „SYNovial je představení vystihující muže, jak vnímají sami sebe a svoje tělo v současnosti. Už od chlapeckého věku hraje v životě mužů zásadní roli jejich tělo. Způsob jak ho vnímají, jaký k němu mají vztah, určuje jejich fyzickou identitu,“ popisuje hlavní koncept představení Marek Zelinka, který do La Fabriky bude odskakovat z Kavčích hor. Na podzim totiž společně s Marií Doležalovou tančí ve StarDance. „I přes dar myšlení a řeči jsou emoce a zdraví člověka vyjadřovány skrz jeho tělo a slouží jako hlavní prostředek k sebevyjádření a interakci s okolním světem,“ dodává Martin Talaga, stálý host Laterny Magiky a student magisterského stupně HAMU – obor choreografie.
„Synovia“ (synoviální tekutina) je viskózní tekutina produkovaná synoviem, jejímž hlavním účelem je snížit tření chrupavek v kloubu při jeho pohybu a zajistit jeho správnou funkci. O tom, že klouby [PLAY] boyz, tedy Markovi Zelinkovi a Martinu Talagovi, fungují víc než dobře se můžete přesvědčit už 28. září v divadle La Fabrika. Jak napsala divadelní kritička a teoretička Ladislava Petišková: „Uvidíte plynulé pásmo tělesného dialogu plné hravosti, legračních i bizarních tělesných spletenin, významových pohybových spojení a střídaných funkcí v souhře, včetně oddechových akcí, momentů vzájemného vyčerpání a nakonec i cynického potlačení původně harmonického vztahu.“