Seminář “Marketing a práce s publikem” s divadelní manažerkou Flavií Devonas
Srdečně Vás zveme na seminář na téma Marketing a práce s publikem („Marketing and audience development for festivals and companies“) v kontextu nonverbálního divadla, který povede zkušená manažerka a tanečnice Flavia Devonas (CH). Setkání se uskuteční ve čtvrtek 1. 10. 2015 od 15:00 do 18:00 hodin v galerii Českého centra Praha na adrese Rytířská 31, Praha 1.
Jedná se o první z pěti připravovaných diskusí pro veřejnost, které proběhnou v Praze jako součást vzdělávacího projektu NET PRO ART, který pořádá produkční platforma ProFitArt ve spolupráci se švýcarskou organizací Tanz-Theater Gessellschaft Graubünden.
Flavia Devonas studovala taneční vědu a filozofii na Freiburské univerzitě a Univerzitě Bern ve Vídni a tanec na Royal Academy of Dance v Londýně. Od roku 2007 se stará o výjezdy několika tanečních souborů a produkuje kulturní festivaly ve Švýcarsku, Švédsku a Norsku. Je spoluzakladatelkou partnerské švýcarské organizace Tanz-Theater Gessellschaft Graubünden, která již s několikaletou tradicí pořádá festival TanZeiT-ZeiTanZ v Churu – nejstarším městě Švýcarska –, jenž se zaměřuje na nejnovější počiny v oblasti nonverbálního evropského divadla. V posledních sedmi letech se zde představily soubory z Rakouska, Bulharska, Finska, Francie, Německa, Itálie, Švédska, Švýcarska i České republiky.
Seminář bude rozdělen do dvou tematických částí:
- Marketing
V tomto tematickém bloku se budeme věnovat strategiím a specifikům inscenování nonverbálního jevištního tvaru a jeho následné tržní existenci. Jaká jsou specifika marketingu nonverbálního divadla? Podíváme se na tři oblasti zacílení: na publikum; na sponzory/komerční partnery; na tisk. Jaké kanály a komunikační strategie jsou účinné? Základním nástrojem pro mediální komunikaci je tzv. media-kit – co obsahuje a jak ho lze použít?
2. Práce s publikem
V druhém tematickém bloku se budeme zabývat výhodami práce s publikem pro soubor i pro festival. Co zahrnuje práce s publikem a jak svoje publikum definovat? Jaké strategie používat pro různé cílové skupiny? Zaměříme se na rozdíly mezi kvantitativní a kvalitativní prací s publikem a na to, jaké akční strategie lze použít pro ten který účel.
Seminář je součástí projektu NET PRO ART, který reaguje na aktuální problémy v oblasti managementu nezávislého nonverbálního divadla – pohybové, taneční, cirkusové – na české divadelní scéně, a to v kontextu vedení souboru i organizace festivalů či plánování představení. Projekt je zacílen na studenty i profesionály divadelního managementu, režiséry, choreografy, performery, tanečníky, producenty, zástupce kulturních institucí i neziskových organizací a další zájemce. Realizován bude skrze odborné semináře a přednášky, stínování a skrze workshopy pro vybrané studenty a mladé manažery vedené švýcarskými experty zakončené zahraniční pracovní stáží. Náplní třítýdenní stáže ve švýcarském Churu bude příprava a realizace mezinárodního festivalu TanZeiT-ZeiTanZ.
NET PRO ART se uskuteční za podpory Fondu Partnerství – Programu švýcarsko-české spolupráce v kooperaci s Českými centry a dalšími přizvanými partnery. Iniciátorem a hlavním organizátorem projektu je ProFitArt.
Více informací o projektu, dalších seminářích a přizvaných expertech naleznete na www.profitart.cz.