24.01.2006 00:00

Teatr Novogo Fronta: v novém roce ve Švandově divadle na Smíchově

Teatr Novogo Fronta od letošní sezóny přesouvá centrum svých aktivit v hlavním městě na druhý břeh Vltavy. Exklusivním místem pro uvádění jevištních projektů této česko–ruské skupiny fyzického a vizuálního divadla v Praze se od ledna stává Švandovo divadlo na Smíchově. Prvním společným projektem v novém působišti je lednová premiéra inscenace Archeologie vědomí 27. a 28. ledna, nejvýznamnější prezentací souboru v divadle pak bude jarní a podzimní přehlídka tvorby pod tradičním názvem Profil.

Archeologie vědomí je prvním výstupem spolupráce se Švandovým divadlem na Smíchově. Inscenace vznikla v rámci intenzivního mezinárodního hereckého workshopu, jehož hlavním tématem bylo hledání organiky hereckého výrazu. Workshop probíhal po dobu jednoho měsíce pod vedením Aleše Janáka a Iriny E. Andreevy.

„První část workshopu byla zaměřena na strategii hereckého tréninku pro mobilizaci energie, psychosomatická cvičení pro otevření základních principů biomechanické strategie pohybu. Druhá část workshopů se věnovala hledání organiky hereckého výrazu a organiky obecnosti a přirozenosti. Hledání znaku výběru a kombinování různých prvků scénického působení a hereckého projevu. Ve třetí části se připravuje a zkouší inscenace Archeologie vědomí. Tato fáze právě vrcholí," prozrazuje Aleš Janák.

Mezi 15 účastníky workshopů jsou tanečníci a performaři z deseti zemí světa: mimo jiné z Kanady, USA, Švédska, Velké Británie, Francie, Itálie či Maďarska.

Po lednovém projektu Archeologie vědomí společně se Švandovým divadlem na Smíchově uvádíme tradiční přehlídku tvorby souboru pod názvem Profil 2006. Letos poprvé rozdělenou na jarní a podzimní část. V rámci březnové části uvede Teatr Novogo Fronta premiéru nového sólového projektu Iriny E. Andreevy – Dybbuk ve studiu (28 a 29.3.) a kultovní představení Petrouchka ve velkém sále.

Přehlídka Profil 2006 je doplněna řadou doprovodných akcí: workshopy Olega Zhukovskeho, pouliční „Opening happening“ (27.3.) či noční Live session Ridiny Ahmed a DJ Talla. (28.3.)

„Po březnové prezentaci se Teatr Novogo Fronta opět vydává do zahraničí.Na letošní podzim pak připravujeme druhou část přehlídky Profil 2006, v rámci které by se mimo klasický repertoár Teatru Novogo Fronta objeví také řada domácích i zahraničních překvapení z okruhu stálých spolupracovníků souboru,“ slibuje Jakub atějka ze společnosti HAPPY END Production, která realizaci projektů Teatru Novogo Fronta producentsky zajišťuje.

Archeologie vědomí

27. a 28. ledna v 19.00 hodin

Studio Švandova divadla na Smíchově

27. a 28. ledna 2006 od 19:00 - ARCHEOLOGIE VĚDOMÍ

Divadelní představení vzniklé z workshopů souboru fyzického divadla Teatr Novogo Fronta. Téma: Člověk sám má v sobě potenciální touhu být předmětem vyprávění, a když ne, tak alespoň jeho účastníkem, aby tak zůstal nezávislý na čase své pozemské existence. Je možné se vypořádat se skutečností? Jaké poznatelné určení je spojeno s existencí člověka? V čem je smysl samotné existence a světa vůbec?

Účinkují účastníci workshopů Teatru Novogo Fronta z USA, Kanady, Itálie, Nizozemí, Švédska, Maďarska, Rakouska, Velké Británie a Čech.

Profil 2006 – Druhý břeh

27. - 30.března, Švandovo divadlo

V rámci jarní části přehlídky uvede Teatr Novogo Fronta velmi očekávanou premiéru nového sólového projektu Iriny E. Andreevy – Dybbuk ve studiu (28 a 29.3.) a kultovní představení Petrouchka ve velkém sále.

Přehlídka Profil 2006 je doplněna řadou doprovodných akcí: workshopy Olega Zhukovskeho, pouliční „Opening happening“ (27.3.) či noční Live session Ridiny Ahmed a DJ Talla. (28.3.)

DYBBUK

Premiéra 28. a 29.3.

Ženská energie vesmíru a různé formy jejího projevu v konkrétních osudech konkrétních lidí.

Otázky na něž nenacházíme odpovědi. Ale ptáme se na ně stále častěji.

Po úspěšné inscenaci Kdo se sem dívá, která dosáhla více než 100 repríz, představí kmenový tým Teatru Novogo Fronta nový sólový projekt Iriny E. Andreevy.

„Nikdo se odtud nevrátil,

aby odpověděl na otázku

našeho základního strachu“

Egor Letov

PETROUCHKA

Básník Petr Bogdanov píše poému, zdá se, že se jedná o poslední dílo v jeho životě. Ve vzpomínkách se vrací do dětství a odlehčenou žertovnou formou se snaží popsat tragičnost a nezvratitelnost svého blížícího se konce. Jeho tehdy oblíbená hračka – hadrový panáček Petruška tak ožívá, snaží se bojovat za uskutečnění dětských snů Petra Bogdanova.

Tragický příběh básníka se ojedinělým způsobem prolíná se stejnojmenným burleskním ruským příběhem Alexandra Benoise (na jehož podkladě vznikl slavný balet Igora Stravinského), kde ožívají jarmareční loutky Petrušky, Mouřenína, Tanečnice a Smrtky Zubánovny, která si nakonec Petrušku zabitého v souboji s Mouřenínem odváží na plachetnici do říše zapomnění a stejně jako Cháron s umírajícím básníkem Petrem Bogdanovem po autonehodě odplouvají přes řeku Léthé nenávratně do hlubin země.

Zdroj: kamila@hep.cz

Autor článku: Informace z divadel