09.05.2017 12:28

Opuštěné nádraží Bubeneč oživí projekt Všechno, na co jsem zkoušel zapomenout

Spolek Živé město na jediný den, neděli 14. května 2017, chystá unikátní oživení opuštěného nádraží Praha-Bubeneč. Prostory v přízemí budovy oživí projekt Všechno, na co jsem zkoušel zapomenout. Návštěvníci se mohou těšit na performance, instalace i tematické občerstvení.

Na nádraží Praha-Bubeneč (Goetheho 4) přestaly zastavovat vlaky v srpnu 2014, kdy došlo ke zprovoznění nového nádraží v Podbabě. Od té doby budova chátrá, legendární nádražní výčep zavřel na konci minulého roku. V současnosti je plánován prodej objektu Praze, o jeho dalším využití pro veřejnost by měli rozhodnout občané Prahy 6.

Spolek Živé město, který se od roku 2010 věnuje oživování veřejného prostoru a sousedských vztahů na Praze 6, se rozhodl využít jedinečnou šanci a než bude budova rekonstruována, zasadit do ní svůj nový kulturní počin. „Genius loci bubenečského nádraží nás uhranul už před časem, v roce 2011 jsme tam uspořádali taneční performance, o dva roky později například výstavu. Letos se na ‚Bubeneč‘ vracíme a formou nádražní instalace-performance s prvky společenské hry zpracováváme paměť tohoto místa,” dodává předsedkyně spolku Tereza Mašková.

Projekt Všechno, na co jsem zkoušel zapomenout vzniká primárně ve spolupráci pětice žen: režisérky Magdy Stojowske, scénografky Zorky Velkové, sochařky Markéty Jáchimové, choreografky Karoliny Gilové a filmařky Marie Hájkové. Hudební složku vytváří Michal Cáb, Katarina Gatialová a Jiří Rouš. „Inspirujeme se prostorem čekárny a přilehlých místnosti, které zabydlel Muž, který spí, fantom z románu Georgese Pereca, vzpomínkami lidí pamatujících kultovní nádražku, tvorbou mladé sochařky Markéty Jáchimové, která z oken svého bytu pozoruje perón bubenečského nádraží, či narativní metodou spisovatele W. G. Sebalda,“ vysvětluje Stojowska. Sebaldova esejistická próza se opírá o hru mezi dokumentem a fikcí v procesu vzpomínání.

Prostory nádraží 14. května zaplní mezi 14. a 21. hodinou inscenované obrazy, do nichž se návštěvníci budou moci zapojit dle návodu, který obdrží při vstupu z Goetheho ulice. V rámci hry s příběhy a fantaziemi, které vznikly společnou prací umělců s motivy, jaké během několika týdnů nalezli na nepoužívaném nádraží, se diváci budou moct zúčastnit prohlídky prostor, zapojit do pohybové performance či ochutnat místní speciality.

Nízkorozpočtová akce pořádaná Spolkem Živé město byla finančně podpořena Městskou částí Praha 6, vstup na ni je zdarma.

http://www.zive-mesto.cz/akce/54-vsechno-na-co-jsem-se-snazil-zapomenout

Autor článku: Tereza Mašková

Opuštěné nádraží Bubeneč oživí projekt Všechno, na co jsem zkoušel zapomenout

Inscenace

15.11.2025

Divadlo v Dlouhé uvede Zlaté město dramatika Ödöna von Horvátha v režii Ivana Buraje

Divadlo v Dlouhé dnes uvede premiéru inscenace Zlaté město podle předlohy vídeňského předválečného dramatika Ödöna von Horvátha. Inscenaci jako koláž jeho povídky a dramatu nastudoval v roli režiséra nový umělecký šéf divadla Ivan Buraj s celým souborem a s hosty. Inscenace s antifašistickým vyzněním vede do budoucnosti, kdy snad už bude po všech válkách.

15.11.2025

Studio Ypsilon láká diváky na nový Mejdan s Mozartem a Matonohovu show

Pražské Studio Ypsilon navzdory turbulentnímu vývoji v uplynulých měsících připravilo premiéru hudební inscenace Mejdan s Mozartem aneb Opera má tuhý kořínek. Premiéru v režii Jana Jiráně uvede 21. listopadu k 60. výročí divadelního angažmá Miroslava Kořínka, který nastudoval k inscenaci hudbu. Další novinkou bude one man show Tomáše Matonohy s premiérou 12. prosince v malém sále Ypsilonky.

14.11.2025

Budoucí operní hvězdy míří do Ostravy. Galakoncert finalistů Mezinárodní pěvecké soutěže Luďka Golata 2025 v Ostravě

–Letošní ročník prestižní Mezinárodní pěvecké soutěže Luďka Golata (The Luděk Golat Singing Competition) vyvrcholí v pátek 21. listopadu 2025 od 19:00 v koncertním sále Fakulty umění Ostravské univerzity galakoncertem, na němž zazní výběr světových operních árií v podání finalistů soutěže, za doprovodu komorního orchestru Let’s Sing pod taktovkou italského dirigenta Corrada Valva.