23.05.2017 11:41

Květnové 8@8 Divadla LETÍ představí francouzskou experimentální hru o době posedlé hysterickým sebe-měřením

Poslední letošní díl cyklu scénických skic 8@8 si Divadlo LETÍ přichystalo na konec května. Scénickou skicu hry francouzských autorů Stéphana Bouqueta a François-Xaviera Rouyera GHOST PROTOCOL připravuje přímo pro spřátelený festival současného francouzského divadla Sněz tu žábu!

Divadlo LETÍ navazuje na spolupráci s festivalem v loňském roce, kdy v jeho rámci uvedlo text Guillaume Cayeta Nehybní v režii Lindy Duškové. Pro spolupráci na připravované scénické skice se LETÍ rozhodlo oslovit Terezu Říhovou, která na podzim loňského roku zrežírovala hru Maxi Obexer Ilegální pomocníci uvedenou ve VILE Štvanice.

O hře Ghost Protocol říká: „Text je pro mne režijní výzva. Skládá se z dvou tematicky spřízněných částí, které si vyžadují volbu konkrétního scénického řešení. Rozhodli jsme se vyjít především z posedlosti pozorováním a neustálým měřením, jenž je tak specifické pro naši dobu.“ „Hra má prvky absurdního dramatu. Lze z ní vycítit ozvuky díla Samuela Becketta. Pojednává o postavách, jejichž život se smrskl na pozorování života ostatních,“ dodává dramaturg David Košťák.

Připravovaný díl 8@8 je posledním v letošní sezóně. Divadlo LETÍ ale již chystá dramaturgický plán na příští sezónu, ve které svým divákům opět představí nejžhavější novinky ze světa současné dramatiky.

26. 5. 2016 ve 20:00 hodin ve Studiu ALTA
8@8 Stéphane Bouquet, François-Xavier Rouyer: GHOST PROTOCOL

Překlad: Linda Dušková Režie: Tereza Říhová Dramaturgie: David Košťák Výprava: Kateřina Höferová Hrají: Michal Kern, Tomáš Kobr, Agáta Kryštůfková a Milada Vyhnálková

„Každý z nás může být definován seznamem čísel nebo svojí pozicí v rámci určitých souřadnic.“
Ve skutečnosti je přesnost tohohle hysterického sebe-měření návnada. Kromě určité úrovně přesnosti, digitální fotografie není nic jiného než pixely, a tak se v těchhle maniakálně přesných počtech lidská postava rozpouští, identita mizí, jedinečnost bledne.
Kdo přesně jsme? Na starou otázku nové technologie. Vybaven chytrými hodinkami, čipovým náramkem, inteligentním tričkem, každý z nás může být definován seznamem čísel nebo svojí pozicí v rámci určitých souřadnic. Ghost Protocol se věnuje tématu sledování těl, hranic a identit na začátku 21. století.

Tento díl z cyklu 8@8 je součástí Festivalu francouzského divadla Sněz tu žábu.

Více informací na www.dilia.cz/8v8, www.divadlo-leti.cz, www.sneztuzabu.cz

Autor článku: Karolína Macáková

Květnové 8@8 Divadla LETÍ představí francouzskou experimentální hru o době posedlé hysterickým sebe-měřením

Inscenace

22.12.2025

Symfonický orchestr Českého rozhlasu vstoupí do nového roku s vroucností italských melodií

Vstup do jubilejního roku, na který připadá 100. výročí vzniku Symfonického orchestru Českého rozhlasu, bude v jeho podání radostný a hřejivý. Přesně takovou atmosféru dokáží vykouzlit nejslavnější italské písně a árie v podání hráčů SOČRu, tenoristy Daniela Matouška a jeho mladých kolegů Barbory Kubíkové a Ahmada Hedara. Název programu ´O sole mio mj. odkazuje na CD, které jmenovaní interpreti společně připravili pod taktovkou Jana Kučery.

17.12.2025

Poslední premiérou šumperského divadla v tomto roce je adaptace filmové komedie Pane, vy jste vdova!

Divadlo Šumperk uvede v sobotu poslední premiéru letošního roku, kterou je divadelní adaptace filmové komedie se sci-fi prvky Pane, vy jste vdova! Komedii scénáristů Miloše Macourka a Václava Vorlíčka připravil pro šumperské divadlo režisér Jiří Liška, jehož tvorba byla dosud známa především zdejším dětem a to díky inscenacím Rychlebské pohádky a Hrnečku, vař!

17.12.2025

Dido a Aeneas v Národním divadle: barokní opera jako intimní drama mysli

Opera Národního divadla uvede v sezoně 2025/2026 ve Stavovském divadle novou inscenaci barokní opery Dido a Aeneas Henryho Purcella – jednoho ze základních kamenů operní historie a díla mimořádné emocionální síly. Hudebního nastudování se ujme barokní specialista Michael Hofstetter, režie je v rukou Alice Nellis. Na inscenaci spolupracuje také Collegium Vocale 1704.