24.04.2018 15:09

Joyce DiDonato uzavře sezónu přenosů premiérou okouzlující Massenetovy Popelky

Po 40 letech se na podium Metropolitní opery vrací opera Julese Masseneta Popelka. Newyorská první scéna jí tuto sobotu ve velkolepém a šarmantním stylu uzavírá v pořadí už 12. sezónu přenosů do kin. Hlavní roli Lucette neboli Popelky ztvární mezzosopranistka Joyce DiDonato, která s operou slavila mimořádné úspěchy již v Santa Fe, Londýně anebo Barceloně. V důmyslné režii Laurenta Pellyho, jež dává vyniknout Massenetově skvostné hudbě i obraznosti celé inscenace, se v jedné z vedlejších rolí objeví i talentovaný český tenorista Petr Nekoranec. Na čarovný večer se ztraceným střevíčkem, který padne jen upřímné Popelce, se díky přímému přenosu z Met mohou už v sobotu 28. dubna těšit i diváci 25 kin v českých a moravských městech.

DiDonato s dívčím citem pro zázraky

Joyce DiDonato dokáže ve svých 49 letech stále vstoupit na scénu a svými neokázalými gesty a delikátním přednesem publikum přesvědčit, že je dosud dívenkou. Prožívá celý příběh s upřímnou tváří a roztomilou bezelstností, s citem pro zázraky, který však nikdy není přeslazený. V jemnějších tónech je často jednoduše překrásná,“ píše o představitelce titulní role The New York Times.

Samotná pěvkyně se pak vyznává: „Na Popelce jsem si zamilovala to, že nepřestává věřit v dobro. Líbí se mi také, že svým velmi nenápadným způsobem zůstává sama sebou.“ DiDonato, která už na úvod sezóny triumfovala v úloze druidské kněžky Adalgisy v Belliniho Normě, tak suverénním výkonem v nové Massenetově Popelce dokázala, že patří k nejpřesvědčivější hlasům současné operní scény.

Kalhotové role Prince, jenž se do Popelky zamiluje a nenechá se ve své volbě zmást, se s úspěchem zhostila mezzosopranistka Alice Coote. Observer si všímá, že podobně jako DiDonato uměla Coote roli vetknout láskyplnou křehkost.

Širokým a bohatým hlasem zaujala podle The New York Times také mezzosopranistka Stephanie Blythe jako Madame de la Haltière, Popelčina macecha, která vdechla panovačné hraběnce takřka „šokující lidský rozměr, aniž by šetřila na škodolibostí“. Role Pandelfeho, Popelčina milujícího ale poněkud slabého otce, se ujal francouzský basbarytonista Laurent Naouri.

Speciální uznání NYT si za pojetí Kmotřičky víly a „zářivě stoupající“ soprán získala i Kathleen Kim a tuzemské publikum jistě zaujme skutečnost, že v menší roli Děkana fakulty uslyší talentovaného tenoristu Petra Nekorance, který byl v září 2016 jako vůbec první Čech přijat do Lindermannova dvouletého programu Met.

Inscenace, kterou musíte vidět

Kouzlo nové inscenace Met netkví jen ve vynikajících pěveckých výkonech. Chválu sklízí vyvážená režie Laurenta Pellyho, která je podle The New York Times „směle stylizovaná; elegantní, ale perlivá; přímočará, ale s aurou extravagance“, i rafinovaně propracovaná choreografie Laury Scozzi, která zaujme smyslem pro detail a pro vtip.

Pod dirigentskou taktovkou Bertranda de Billy tak publikum na závěr sezóny čeká výjimečný zážitek ze vzácně uváděné Massenetovy opery, o níž Observer napsal: „musíte ji prostě vidět“.

Pohádkovým večerem z Met provede sopranistka Ailyn Peréz.

www.metopera.cz
www.vicnezfilm.cz

Joyce DiDonato uzavře sezónu přenosů premiérou okouzlující Massenetovy Popelky

Zahraniční divadlo

08.07.2025

Bubeníček International Ballet Gala přiváží do Prahy světové baletní hvězdy a poprvé v historii i japonský Tokyo City Ballet

Praha se v srpnu promění ve světovou baletní metropoli. Druhý ročník prestižního projektu Bubeníček International Ballet Gala, který pořádá jeden z nejuznávanějších českých tanečníků a choreografů Jiří Bubeníček, se uskuteční 16. a 17. srpna 2025 v Divadle Hybernia. Na jednom jevišti se setkají sólisté z předních světových scén a historicky poprvé v Evropě vystoupí Tokyo City Ballet.

26.06.2025

Český soubor Spitfire Company míří na festival do Avignonu

Soubor Spitfire Company se jako jeden z mála českých divadel představí od 5. do 22. července v Avignonu na jihu Francie, na Festivalu d’Avignon Off. V kurátorském programu divadla La Manufacture se objeví dvě oceňované inscenace: The Last of the Soviets (Konec človeka?!?), znepokojivý portrét života uvnitř totalitního systému Sovětského svazu a současného Ruska, oceněný Fringe First Award na festivalu v Edinburghu, a rodinná performance Vivat Messi, propojující freestyle fotbal s českým mistrem světa, tanec a živou hudbu.

23.06.2025

Kateřina Kněžíková zazpívá na prestižních britských scénách: Glyndebourne a Královská opera v Londýně

Přední česká sopranistka Kateřina Kněžíková se v létě a na podzim 2025 představí britskému publiku ve dvou výjimečných projektech: v titulní roli Janáčkovy opery Káťa Kabanová na festivalu Glyndebourne a při svém debutu v londýnské Královské opeře na inauguračním koncertu Jakuba Hrůši.