08.09.2020 09:08

Soubor Depresivní děti touží po penězích představí v prostoru Kláštera sv. Gabriela na Smíchově imerzivní projekt Happy End v Hotelu „Chateau Switzerland”

Happy End v Hotelu „Chateau Switzerland” – to je název nového projektu uznávaného uměleckého gangu Depresivní děti touží po penězích a oceňovaného režiséra Jakuba Čermáka. Připravované představení aspiruje svou velikostí na největší imerzivní divadelní počin letošního roku. Unikátní projekt, čítající více než tři desítky hereček, se uskuteční v nově zpřístupněném prostoru Kláštera sv. Gabriela na Smíchově. Představení, které se dočká pouhých pěti exkluzivních uvedení, má premiéru již 17. září letošního roku.

Projekt pro všechny, koho smrt zajímá, kdo nad ní přemýšlí, kdo se ji děsí nebo kdo by si ji chtěl vyzkoušet nanečisto – tak stručně přibližuje nově připravovaný projekt režisér představení, oceňovaný představitel nové české divadelní vlny, Jakub Čermák. Připravovaných pět uvedení jeho nového interaktivního divadelního projektu Happy End v Hotelu „Chateau Switzerland” usadil do unikátních prostor Kláštera sv. Gabriela na Smíchově. Divákům hodlá s pomocí více než třech desítek hereček přiblížit patnáct různých druhů zakončení jednoho života. Letošní laureát Ceny české divadelní DNA tak slibuje divákům nejen největší tuzemský projekt obdobného charakteru v letošním roce, ale zároveň jeden z nejintenzivnějších zážitků v historii imerzivního divadla v České republice – nabídne jim totiž možnost prožít smrt a následné posmrtné bytí.

„Imerzivní divadlo nám dává unikátní možnost dovolit divákovi volně se pohybovat po prostoru i v samotném ději představení. Návštěvníky přivítáme v našem luxusním velkolepém hotelu rozlehlém na ploše dvou pater kláštera, ve kterých si mohou zajít na poslední večeři, poslechnout koncert umírajících árii, zúčastnit se filozofické masterclass nebo třeba sledovat módní přehlídku. Pokračovat budeme dalším programem, z toho si zatím jen dovolím přiblížit, že může návštěvníky dovést přes patnáct různých druhů zážitků až k pocitu samé konečnosti. Happy end je vlastně takový velkofilm v divadelním provedení,” prozrazuje Čermák.

Nabízených filozofických masterclass se ujmou filozofka mj. Anna Hogenová, spisovatelka Daniela Fischerová nebo například farářka Martina Viktorie Kopecká. Mezi zúčastněnými třemi desítkami hereček se diváci mohou těšit také na Anežku Rusevovou známou z tuzemského „nekonečného seriálu”. Jak herečka uvádí, sama bude divákům přibližovat smrt inspirovanou biblickým tématem.

www.depresivnideti.eu

Autor článku: František eF. Horvát

Soubor Depresivní děti touží po penězích představí v prostoru Kláštera sv. Gabriela na Smíchově imerzivní projekt Happy End v Hotelu „Chateau Switzerland”

Inscenace

22.12.2025

Symfonický orchestr Českého rozhlasu vstoupí do nového roku s vroucností italských melodií

Vstup do jubilejního roku, na který připadá 100. výročí vzniku Symfonického orchestru Českého rozhlasu, bude v jeho podání radostný a hřejivý. Přesně takovou atmosféru dokáží vykouzlit nejslavnější italské písně a árie v podání hráčů SOČRu, tenoristy Daniela Matouška a jeho mladých kolegů Barbory Kubíkové a Ahmada Hedara. Název programu ´O sole mio mj. odkazuje na CD, které jmenovaní interpreti společně připravili pod taktovkou Jana Kučery.

17.12.2025

Poslední premiérou šumperského divadla v tomto roce je adaptace filmové komedie Pane, vy jste vdova!

Divadlo Šumperk uvede v sobotu poslední premiéru letošního roku, kterou je divadelní adaptace filmové komedie se sci-fi prvky Pane, vy jste vdova! Komedii scénáristů Miloše Macourka a Václava Vorlíčka připravil pro šumperské divadlo režisér Jiří Liška, jehož tvorba byla dosud známa především zdejším dětem a to díky inscenacím Rychlebské pohádky a Hrnečku, vař!

17.12.2025

Dido a Aeneas v Národním divadle: barokní opera jako intimní drama mysli

Opera Národního divadla uvede v sezoně 2025/2026 ve Stavovském divadle novou inscenaci barokní opery Dido a Aeneas Henryho Purcella – jednoho ze základních kamenů operní historie a díla mimořádné emocionální síly. Hudebního nastudování se ujme barokní specialista Michael Hofstetter, režie je v rukou Alice Nellis. Na inscenaci spolupracuje také Collegium Vocale 1704.