Příbramské divadlo se prezentuje formou krátkých spotů na webu
Divadlo Antonína Dvořáka v Příbrami hledá nové formy své prezentace. Z ekonomických důvodů muselo zrušit smlouvu s místní kabelovou televizí. Začalo proto vyrábět krátké filmové spoty nazvané Drobečky z divadla, které zveřejňuje na svých webových stránkách, regionálním zpravodajském serveru a na sociálních sítích Facebook a YouTube. Aktualizovat se budou dvakrát měsíčně, řekla zástupkyně ředitele Anna Čiperová.
"Hledali jsme další možnosti propagace, a tak vznikl krátký spot. Je to pestrý kaleidoskop aktualit z divadla, pozvánek na představení i neoficiálních drbíčků," dodala Čiperová. Netradiční upoutávka si podle ní diváky našla velmi brzy a ohlasy na ni jsou vesměs kladné. Jen na stránkách divadla ji zhlédlo během dvou týdnů 220 lidí.
Náklady na výrobu spotů jsou podle Čiperové prakticky nulové, protože je připravují zaměstnanci divadla v pracovní době. První krátký film natočili v prázdném hledišti formou rozhovoru s ředitelem divadla Petrem Bednářem. Zpovídá ho animovaná postavička staré Blažkové, fiktivní sousedky, která už řadu let prostřednictvím webových stránek divadla komentuje dění na jeho jevišti i v zákulisí.
Divadlo letos dostalo od města příspěvek nižší o 15 procent, tedy asi o tři miliony korun. Očekává také nižší dotace od ministerstva kultury a Středočeského kraje. Na provoz tak zřejmě letos bude mít kolem 18 milionů korun, obvykle mělo asi 22 milionů korun. Provozuje přitom také kino, estrádní sál a vlastní dopravu. Kvůli úsporám omezilo chod kina a reklamu, snaží se snížit náklady na výrobu, propustí část zaměstnanců, zrušilo některé akce. Ceny vstupenek se ale zvyšovat nebudou.
Vlastní představení příbramského divadla loni zhlédlo 59.000 diváků. Počet předplatiletů stoupl z 634 na 700.
Zdroj: jt, mol