09.07.2010 00:00

Divadlo v 7 a půl zahraje na Baťově kanálu příběh Mašínů

Přístavy a přístaviště Baťova kanálu letos počtvrté přivítají oblíbené divadlo na vodě. Soubor Divadla v 7 a půl speciálně pro tuto příležitost připravuje nové představení, ztvárnění legendárního příběhu bratří Mašínů. Poprvé jej návštěvníci uvidí 31. července Na rejdě ve Spytihněvi na Zlínsku. Informovala o tom Martina Žáčková z Centrály cestovního ruchu Východní Moravy.

"Návštěvníci se mohou opět těšit na mimořádný zážitek. Divadelní představení přinese nejen atraktivní a kontroverzní téma, ale navíc přibírá do hry i specifické prostředí Baťova kanálu, tedy vodní hladinu a loď. V ní také divadelníci budou putovat po jednotlivých štacích," uvedla Žáčková s tím, že umělci odehrají představení celkem na devíti místech.

Po premiéře se postupně představí v Babicích, Otrokovicích, v Uherském Hradišti, ve slovenském městě Skalica, v Uherském Ostrohu, ve Veselí nad Moravou, ve Strážnici a konečně 12. srpna se koná derniéra v Petrově u Hodonína. Inscenaci nazvanou Mašíni - cestou samurajů herci nazkoušejí ve Spytihněvi podle scénáře Simony Petrů a pod režijním vedením Matěje T. Růžičky.

"Pokoušíme se v něm vyrovnat s ambivalencí celého krvavého příběhu v kontextu tehdejší situace a vztahem k dnešku. Chceme diváka maximálně interesovat a v dobrém smyslu slova provokovat k zaujetí osobního stanoviska. Příběh bratrů Mašínů a jejich celé skupiny vidíme jako zcela zásadní v poválečné historii českého národa a jeho zpracování považujeme za nezbytnou součást naší vlastní identity," přiblížil Růžička.

Divadlo na vodě se hraje pokaždé od 21:00, program lze nalézt na internetových stránkách projektu. "Vstupné je dobrovolné, takzvané kloboukové. Hraje se pod širým nebem a prakticky za každého počasí. Návštěvníkům doporučujeme vzít s sebou něco pod sebe na sezení," doplnil manažer Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě Jiří Durďák.

Baťův kanál
patří do pětice nejnavštěvovanějších turistických cílů na východní Moravě. Loni zaznamenal nejúspěšnější sezonu v historii, kdy se po něm svezlo 70.000 turistů. Tato unikátní vodní cesta zčásti vedená po řece Moravě a zčásti umělými koryty byla původně z popudu firmy Baťa budována pro přepravu hnědého uhlí ve 30. letech 20. století. Dnes slouží výhradně pro turistiku.

Zdroj: jav, sap

Autor článku: ČTK