12.09.2018 20:49

Po patnácti letech se vrací na divadelní prkna muzikál Janka Ledeckého Galileo

Po patnácti letech se vrací na divadelní prkna v produkci Divadla Hybernia jeden z nejúspěšnějších tuzemských muzikálů, a to v téměř původním hvězdném obsazení. Jeden muž, jedna pravda, jedno slunce, jedno náboženství, jedna láska, jedna země, jedna otázka, jedna odpověď, a přece se točí – a co jsi schopen obětovat ty? Napínavý příběh plný zvratů! Galileo je opřený o silný příběh, ve kterém diváci najdou vše, za čím na muzikály tak rádi chodí. Lásku, vášně, intriky, nenávist a romanticky laděný boj jedince proti společnosti. Muzikál navíc ohromuje netradiční scénografií i výpravnými kostýmy.

Pro Janka Ledeckého, autora muzikálu a představitele hlavní role, je muzikál Galileo srdcovou záležitostí. „A nejenom moje, jak se ukázalo, když jsem oslovil všechny protagonisty té původní verze. Ještě jsem nezažil tak nadšenou odezvu na cokoli, co jsem chystal.“ Janek při vzpomínce na první uvedení muzikálu prozrazuje, jak a kde se zrodil nápad k napsání Galilea.

„Po úspěchu Hamleta jsem věděl, že musím přijít s něčím zásadním. To téma jsem hledal dva roky – až si našlo mě. Přesně si pamatuju to odpoledne ve Špindlerově Mlýně, kdy jsem začal listovat knížkou Hvězdný posel od Petra Síse, kterou dostaly moje děti od Ježíška. Někde v polovině je obrázek malého človíčka, obklíčeného ze všech stran bezejmenným davem v červených kloboucích a sutanách. Já najednou věděl, že to prostě napsat musím. Půl roku jsem strávil po knihovnách shromažďováním podkladů. A pak jsem začal psát. A šlo to úplně samo.“

Josef Vojtek, který se opět zhostí role Otce Inchofera, má oproti nováčkům v muzikálu výhodu, že mu stačí roli tzv. oprášit.  Do muzikálu se vrací nejen z nostalgie, ale také ze zvědavosti. „Byl to můj druhý muzikál, takže je to samozřejmě nostalgie a také zvědavost, jestli někdo po tolika letech vypadá hůř než já. Mám pocit, že Otec Inchofer svým věkem do role teprve dozrál, že tehdy jsme s Tomášem Traplem byli moc mladí.“

Diváci se i tentokrát mohou těšit na svůdnou Gianu di Medici v podání Ivany Chýlkové, pro kterou je hraní a zpívání v muzikálech synonymem štěstí. „Zpívám si už od dětství, všem a pořád, bez ohledu na to, jestli o to stojí. Cítím se tak šťastná. Netuším, co okolí, ale je mi to jedno… v tomto případě jsem opravdu bezohledná.“

Na závěr Janek Ledecký doplňuje, co by si měl divák z představení odnést. „Pravda se neprosadí sama. Musíte za ni bojovat. I když to bolí. I když to vypadá, že jste sami proti celému světu. Věřte tomu, že nikdy sami nejste.“

http://www.hybernia.eu/

Autor článku: Tereza Svobodová, foto převzato z: Divadlo Hybernia

Po patnácti letech se vrací na divadelní prkna muzikál Janka Ledeckého Galileo

Inscenace

22.12.2025

Symfonický orchestr Českého rozhlasu vstoupí do nového roku s vroucností italských melodií

Vstup do jubilejního roku, na který připadá 100. výročí vzniku Symfonického orchestru Českého rozhlasu, bude v jeho podání radostný a hřejivý. Přesně takovou atmosféru dokáží vykouzlit nejslavnější italské písně a árie v podání hráčů SOČRu, tenoristy Daniela Matouška a jeho mladých kolegů Barbory Kubíkové a Ahmada Hedara. Název programu ´O sole mio mj. odkazuje na CD, které jmenovaní interpreti společně připravili pod taktovkou Jana Kučery.

17.12.2025

Poslední premiérou šumperského divadla v tomto roce je adaptace filmové komedie Pane, vy jste vdova!

Divadlo Šumperk uvede v sobotu poslední premiéru letošního roku, kterou je divadelní adaptace filmové komedie se sci-fi prvky Pane, vy jste vdova! Komedii scénáristů Miloše Macourka a Václava Vorlíčka připravil pro šumperské divadlo režisér Jiří Liška, jehož tvorba byla dosud známa především zdejším dětem a to díky inscenacím Rychlebské pohádky a Hrnečku, vař!

17.12.2025

Dido a Aeneas v Národním divadle: barokní opera jako intimní drama mysli

Opera Národního divadla uvede v sezoně 2025/2026 ve Stavovském divadle novou inscenaci barokní opery Dido a Aeneas Henryho Purcella – jednoho ze základních kamenů operní historie a díla mimořádné emocionální síly. Hudebního nastudování se ujme barokní specialista Michael Hofstetter, režie je v rukou Alice Nellis. Na inscenaci spolupracuje také Collegium Vocale 1704.