24.10.2025 17:54

Den otevřených dveří v Divadle pod Palmovkou nabídne v předvečer Dušiček bohatý program

Nevšední pohled do zákulisí nebo neformální setkání s herci a zaměstnanci čeká diváky v sobotu 1. listopadu v Divadle pod Palmovkou. Divadlo také poskytlo prostor dobročinnému bazaru a tamní obnovené kino Svépomoc uvede mimořádnou projekci jednoho z klenotů němé filmové éry. Akce je vhodná pro celou rodinu.

Dveře libeňského divadla se pro velké i malé návštěvníky otevřou ve 13 hodin. Program začne prohlídkami zákulisí. Herci a zaměstnanci vezmou zájemce na řadu míst, která jsou jim běžně skryta. Služební vrátnicí projdou na divadelní dvůr, do herecké místnosti, maskérny, rekvizitárny nebo na jeviště s kulisami a rekvizitami z nejnovější inscenace Hrabalových Ostře sledovaných vlaků. Do specifik své práce zasvětí diváky také mistři zvuku a osvětlovači ve světelné kabině.

Do tajů divadla a hereckého umění dá od 14 hodin nahlédnout ukázka hereckého workshopu v komorním Studiu PALMOFF, který povede kmenová herečka Divadla pod Palmovkou a pedagožka, Ivana Wojtylová.

Ve foyer budou během celého odpoledne připravené aktivity pro děti, ale také dobročinný bazar oblečení, šperků, hraček a dalších artefaktů, které pro tento účel darovali herci a zaměstnanci divadla. Kompletní výtěžek z bazaru půjde na projekt orální historie 20. století Paměť národa, jeden z nejrozsáhlejších svého druhu v Evropě.

Znalosti diváků nejen o divadle a Libni otestují formou oblíbeného Pub kvízu v podvečer v Divadelní kavárně zkušení animátoři Barbora Kubátová a Jakub Albrecht.

Program Dne otevřených dveří vyvrcholí v divadelní zkušebně a ve Studiu PALMOFF. Večerní hru Městečko Palmovka umírá, divadelní verzi společenské hry Městečko Palermo, pro diváky připravili herci Jaroslav Blažek a Teodor Dlugoš. Obnovené kino Svépomoc promítne za symbolickou cenu Vozku smrti, kultovní dílo švédské němé kinematografie z roku 1921. Snímek filmového průkopníka, režiséra, scenáristy a herce Victora Sjöströma kino uvede v restaurované verzi.

 

Autor článku: Zdeněk Přidal, foto: (c) Miloš Skácel