Divadlo Spejbla a Hurvínka: soutěž na novou vizuální identitu
Divadlo Spejbla a Hurvínka, příspěvková organizace hlavního města Prahy, vypisuje soutěž na novou vizuální identitu. Designéři mohou svá portfolia posílat do 22. 9. 2025 do 14:00. Do jednokolové soutěže bude následně vyzváno 5 účastníků. Soutěž a její pravidla i průběh jsou konzultovány s organizací Czechdesign.
O Divadle Spejbla a Hurvínka
Současné Divadlo Spejbla a Hurvínka navazuje na loutkářskou tradici Josefa Skupy, která sahá až do roku 1930, kdy Divadlo Spejbla a Hurvínka oficiálně vzniklo. Za tu dobu se z postaviček Spejbla a Hurvínka stala prestižní, mezinárodně etablovaná značka. Divadlo i nadále rozvíjí původní umělecký odkaz a propojuje tradiční loutkářství s moderním divadlem. Tím získává v kontextu světového divadla specifické a ojedinělé postavení. V současnosti Divadlo Spejbla a Hurvínka představuje novou generaci interpretů, zažívá comeback a s ním nebývalou vlnu popularity u diváků i odborné veřejnosti. Díky tvorbě pro děti, mládež i dospělé se divadlu daří oslovovat širokou diváckou základnu, v repertoáru nabízet nejen „tradiční“ a dnes již legendární inscenace, ale každoročně uvádět i nové původní kusy, otevírat se zajímavým uměleckým fúzím a prolínat různé žánry, nabízet dílny a workshopy pro školy i veřejnost, věnovat se specifickému „miminímu divadlu“ pro nejmenší děti od 1 do 3 let a podnikat tvůrčí kroky i mimo divadelní rámec či přesahovat do vědních oborů.
Divadlo Spejbla a Hurvínka vyhlašuje soutěž na novou vizuální identitu s cílem sjednotit a systematizovat svou vizuální prezentaci, posílit komunikaci směrem ke svým divákům a probudit v nich pocit sounáležitosti s divadlem a v neposlední řadě také oslovit širší spektrum potenciálních diváků.
Umělecký šéf divadla David Janošek k vyhlášení soutěže:
Divadlo Spejbla a Hurvínka, jakožto 100 letý fenomén na poli českého loutkového divadla je nepopiratelnou legendou mezi dětskými divadly, přičemž charaktery S+H znají diváci napříč generacemi skrz tvorbu divadelní, ale i legendární večerníčky, nahrávky, knihy i televizní pořady. Aby však Spejbl a Hurvínek drželi krok s dobou, je nutné divadlu vytvořit jasný komunikační prostor a styl směrem k veřejnosti, který bude suverénně Divadlo Spejbla a Hurvínka reprezentovat v letech následujících. Zejména, pokud Hurvínek v roce 2026 oslaví své sté narozeniny! To je ideální příležitost dát Divadlu S+H jako dárek novou vizuální identitu, která jej ponese ve veřejné prezentaci na křídlech originálního vizuálního stylu, designu a moderního náboje, který bude lákat i nejmladší generaci diváků a bude s ní komunikovat jazykem, který bude jasný, čitelný, přehledný a současnosti srozumitelný. Zároveň by měl ctít tradici české značky, která má zcela svébytné místo na kulturním poli a míří do svých dalších (doufejme) 100 let. Jedná se totiž o jeden z kulturních pokladů České republiky, který v mnoha ohledech nemá konkurenci. Stejně tak by ji neměl mít ani vizuální styl, který bude naše divadlo v letech následujících reprezentovat.
O soutěži
Podoba nové vizuální identity Divadla Spejbla a Hurvínka vzejde z designérské soutěže, která proběhne jako uzavřená, jednofázová a neanonymní.
Na základě předložených portfolií bude vyzváno 5 účastníků, kterým budou v říjnu 2025 zaslány soutěžní podmínky. Výsledek soutěže bude zveřejněn v lednu 2026 na základě rozhodnutí poroty sestavené z nezávislých odborníků a vedení divadla. Vítěz získá zakázku na novou vizuální identitu divadla ve výši 300 000 Kč. Všem vyzvaným účastníkům bude vyplaceno skicovné ve výši 20 000 Kč.
Zájemci o účast v soutěži mohou svá portfolia zasílat prostřednictvím tohoto dotazníku do 22. 9. 2025 do 14:00 hodin.
Kontakt
Pro případné dotazy kontaktujte vedoucího obchodního oddělení a marketingu Divadla Spejbla a Hurvínka Pavla Nováka na e-mailu novak@spejbl-hurvinek.cz.
Webové stránky Divadla Spejbla a Hurvínka
Facebook Divadla Spejbla a Hurvínka
Instagram Divadla Spejbla a Hurvínka