Divadlo Tramtarie uvádí 3. díl Studia – Tobiášovský večer!
Divadlo Tramtarie pokračuje ve studiovém programu i v druhé polovině sezony! Díl únorový se nese v duchu přehlídky dramatických textů jednoho z klíčových českých polistopadových dramatiků - Egona Tobiáše.
V letošní sezoně přichází Divadlo Tramtarie s novou koncepčně pojatou vizí Studia. Vedle pevných linií autorských a adaptačních činoher a pohádek se v rámci divadla ustaluje pravidelné měsíční uvádění dalších divadelních i mimodivadelních produkcí různých druhů a žánrů. Otevírá se prostor alternativní a nezávislé tvorbě současné nastupující generace.
Cílem Studia je vytvořit platformu takové produkce, která není komerčně orientovaná a která se k divákům dostává nelehkou cestou. Divadlo Tramtarie poskytne zázemí exluzivním projektům, počinům nadějných mladých tvůrců, kterým se otevře možnost realizovat se skrze řadu projektů, které vzniknou přímo pro zdejší jeviště. Divadlo Tramtarie smeřuje k vytvoření a ustálení silného pravidelného studiového programu, který svou vizí překračuje regionální charakter.
Těžiště letošního plánu Studia spočívá především v uvádění současné české dramatiky v režii hostujích mladých divadelníků. Divadlo Tramtarie otevře své prostory pro rezidenční zkoušení na základě dramatiky vybraných osobností jako David Jařab, Egon L. Tobiáš, Petr Maška či Miroslav Bambušek.
3. díl Studia DT: ve středu 29.2.2012 v 19:30
Egon Tobiáš: Voheň básníků/koláž
Premiérové uvedení scénického čtení koláže napříč texty Egona Tobiáše. Nastudování Divadla Tramtarie v režii Pavla Gejguše. Hrají: Petra Konvičková, Jirka Nebenführ j. h., Gabá Veselá, Vašek Stojan, Martin Veselý j. h., Lukáš Kubát j. h., Dáša Rybářová, Alois Pešek, Matěj Mužík
Egon Tobiáš: Jaurés
Nezávislá zlínská inscenace dle textu Egona Tobiáše v režii Pavla Gejguše, text byl oceněn třetím místem v dramatické soutěži Cen Alfréda Radoka
Pavel Novotný: Lžička
Radioart. Portrét mezi dřezem, kuchyňským šupletem a ústy.
"To dílko má docela srandovní historii - celej surovej materiál byl nahranej na analogovej přístroj, objemnej kotoučovej magnetofon UHER z let sedmdesátých až osmdesátých. Vozil jsem ho všude možně, společně se lžičkou, a nahrával své známé. Ten magentofon jsem asi před sedmi lety dostal darem od Josefa Švarce, což je shodou okolností táta Johany Švarcový, stejně tak i Báry Švarcový. Ten přístroj jsem však velmi dobře znal z dřívějška, neb jsem jako školní dítě chodíval do kroužku mladých reportérů, vedeného právě zmíněným pantátou. Už ten stroj moc nepoužívám, je to fuška se s nim tahat a pak to přetahovat do počítadla, ale mělo to něco do sebe..." (Pavel Novotný)
Pavel Novotný
Narodil se v roce 1976, působí jako odborný asistent na Katedře německého jazyka Pedagogické fakulty v Liberci. Na katedře germanistky FFUP v Olomouci dokončuje doktorskou práci na téma Kořeny literární montáže a koláže v německé literatuře. Píše poezii, je autorem experimentálních textů, které mimo jiné vznikají na principu přenosu mluvené řeči do psané podoby. V roce 2003 vydal básnickou sbírku "Sběr", publikoval v časopisech Tvar, MitOst aj. Společně s Jaromírem Typltem jevištně zpracoval dadaistickou skladbu Kurta Schwitterse "Ursonate" (účast na Festivalu spisovatelů v Praze, Theatre European Regions v Hradci Králové a.j.) Je zakladatelem a frontmanem polohudební skupiny "Nabídka dne", se kterou natočil dvojalbum "Svět očima Munkikiho & Ajntopf". Pro PremEdici Radioateliéru vytvořil radiofonickou kompozici "Lžička", v současné době shromažduje materiál ke kompozici "Vesmír".
http://www.rozhlas.cz/radiocustica/osoby/_zprava/478960