02.03.2017 12:08

Divadlo Tramtarie uvede autorskou komedii Po stopách něžného muže

Křehká mužská duše se stane hlavním tématem nové autorské komedie Divadla Tramtarie v Olomouci. Ponese název Po stopách něžného muže, podepsaný je pod ní umělecký šéf souboru Vladislav Kracík, který je rovněž autorem divácky úspěšné třicátnické komedie Druhý život Veroniky. Nová inscenace bude na jevišti divadla uvedena v úterý 7. března, řekli dnes novinářům zástupci Divadla Tramtarie.

Třetí premiéra divadla v pořadí nese podtitul Tři komické příběhy o křehké mužské duši, jejíž existence nebyla nikdy zcela prokázána. Na téma lásky, vztahů a rozchodů se autor tentokrát podíval očima mužských hrdinů. „Je to příběh třicátníků. Snažil jsem se, aby postavy byly uvěřitelné, aby se diváci byli schopni s nimi identifikovat nebo si je představit," uvedl autor hry Kracík.
V hlavních rolích vystupují tři muži, kteří se jednoho dne náhodně potkají v bazénu. Ačkoliv je každý jiný, nakonec je sblíží společné téma a to trable s holkami. Jeden z nich je po emotivním rozchodu, druhý je nenapravitelný svůdník a třetí se právě zasnoubil. Ani jednomu z nich tento stav nijak nevyhovuje. Třicátníci podle Kracíka řeší ve hře své slabosti, vědí o svých problémech a snaží se s nimi bojovat.
Velkým tématem hry je i otázka romantiky jako takové. Název inscenace parafrázuje hledání sněžného muže, tedy tvora neexistujícího nebo již dávno vyhynulého. K tomuto mytologickému tvorovi je v této hře přirovnáván muž takzvaně romanticky založený, který se ženským hrdinkám příběhu jeví podobně jako muž „Žánrové vymezení hry není zcela snadné. Jistě by se dala pojmenovat jako komedie situační, konverzační, hořká nebo vztahová, nejvíce jí ale sluší označení romantická třicátnická komedie," řekl Kracík a dodal, že sám je třicátník.

Ve třech hlavních rolích vystoupí Václav Stojan, Martin Dědoch a hostující Jan Ťoupalík, člen činohry Moravského divadla v Olomouci. Ústřední trojici doplňuje v roli barmana a správce bazénu Marek Zahradníček. Právě bazén je ústřední kulisou scény. V dalších rolích žen všech možných nátur se představí například Tereza Čápová či Barbora Šebestíková.

Divadlo Tramtarie má v této sezoně už za sebou říjnovou premiéru své autorské pohádky Terezka a kouzelné autíčko, v prosinci divadlo uvedlo také divadelní adaptaci románu Borise Viana Pěna dní. Režie nejslavnějšího románu francouzského spisovatele se ujala hostující režisérka, umělecká vedoucí Městského divadla ve Zlíně Hana Mikolášková. Vrcholem sezony bude uvedení adaptace klasického ruského románu Anna Karenina.

http://www.divadlotramtarie.cz/

Autor článku: ČTK: Alena Horáková, hj

Divadlo Tramtarie uvede autorskou komedii Po stopách něžného muže

Inscenace

22.12.2025

Symfonický orchestr Českého rozhlasu vstoupí do nového roku s vroucností italských melodií

Vstup do jubilejního roku, na který připadá 100. výročí vzniku Symfonického orchestru Českého rozhlasu, bude v jeho podání radostný a hřejivý. Přesně takovou atmosféru dokáží vykouzlit nejslavnější italské písně a árie v podání hráčů SOČRu, tenoristy Daniela Matouška a jeho mladých kolegů Barbory Kubíkové a Ahmada Hedara. Název programu ´O sole mio mj. odkazuje na CD, které jmenovaní interpreti společně připravili pod taktovkou Jana Kučery.

17.12.2025

Poslední premiérou šumperského divadla v tomto roce je adaptace filmové komedie Pane, vy jste vdova!

Divadlo Šumperk uvede v sobotu poslední premiéru letošního roku, kterou je divadelní adaptace filmové komedie se sci-fi prvky Pane, vy jste vdova! Komedii scénáristů Miloše Macourka a Václava Vorlíčka připravil pro šumperské divadlo režisér Jiří Liška, jehož tvorba byla dosud známa především zdejším dětem a to díky inscenacím Rychlebské pohádky a Hrnečku, vař!

17.12.2025

Dido a Aeneas v Národním divadle: barokní opera jako intimní drama mysli

Opera Národního divadla uvede v sezoně 2025/2026 ve Stavovském divadle novou inscenaci barokní opery Dido a Aeneas Henryho Purcella – jednoho ze základních kamenů operní historie a díla mimořádné emocionální síly. Hudebního nastudování se ujme barokní specialista Michael Hofstetter, režie je v rukou Alice Nellis. Na inscenaci spolupracuje také Collegium Vocale 1704.