23.02.2024 10:59

Divadlo Tramtarie uvede v premiéře vztahovou komedii Můj romantický příběh

Jako třetí premiéru v jubilejní 20. sezoně uvede Divadlo Tramtarie hru současného skotského dramatika D. C. Jacksona Můj romantický příběh. Úspěšnou komedii postavenou na střídání mužského a ženského pohledu na situace kolem budování partnerských vztahů režíruje talentovaný režisér David Vyhnánek. Vyhnánek patří k nejmladší režisérské generaci, jeho domovskou scénou je Divadlo Mír Ostrava. V hlavních rolích se představí Barbora Šebestíková a František Herz. Premiéra se uskuteční v pondělí 26. února.

Ačkoliv se Divadlo Tramtarie většinově zaměřuje na uvádění nepravidelné či autorské dramaturgie, čas od času sáhne do ranku současné evropské dramatiky. V minulé sezóně to byla hra Dealeři úspěšného slovenského dramatika Viliama Klimáčka, nyní přišla volba na komedii čtyřicetiletého skotského dramatika D. C. Jacksona. Jeho hra Můj romantický příběh měla premiéru v edinburgském Traverse Theatre a vzápětí získala první cenu na jenom z nejvýznamnějších evropských divadelních festivalů Fringe festival 2010. V Česku ji uvedlo například Divadlo Petra Bezruče Ostrava nebo pražské Divadlo pod Palmovkou.

Hlavními hrdiny Mého romantického příběhu jsou Tom a Amy, dva kolegové z práce, kteří se spolu v alkoholovém opojení a tak trochu nedopatřením vyspí po jednom firemním večírku. Následně spolu začnou rozvíjet vztah, který má ale spoustu „ALE“. A oba si brzy musí odpovědět na stejnou otázku, a to, zda-li zůstat singl a dál hledat ideální protějšek, anebo se spokojit s někým, kdo v jejich očích pomyslná kritéria nesplňuje.

Stěžejní princip vyprávění a zároveň zdroj mnoha humorných situací Mého romantického příběhu spočívá ve střídání ženského a mužského pohledu na totožné situace, které spolu Tom a Amy zažívají. Tom a Amy se totiž střídají v pozici vypravěče, a díky tomu se jasně ukazuje stará známá pravda, že když dva lidé vidí stejnou věc, zdaleka to neznamená, že ji vidí stejně. Je pak ale možné se alespoň někdy ve vztahu domluvit či jeden druhého pochopit?

Pod režijní taktovkou Davida Vyhnánka vznikla v Tramtarii moderní, svěží inscenace, která je plná autentických situací, témat k zamyšlení i inteligentního humoru. Diváci se tak mohou těšit na romanticky neromantickou komedii, ve které se alespoň částečně najde snad úplně každý. V rolích ústředního páru se představí Barbora Šebestíková a František Herz. V inscenaci dále hrají Dominika Hrazdílková, Jana Drgová a Miroslav Černý. Autorkou scény a kostýmů je Zuzana Čupajová. Autorem hudební složky inscenace je Peter Gábor, který se již v Tramtarii podílel například na inscenacích Amélii z Hejráku či Dealeři.

 

Autor článku: Vlasta Pechová

Divadlo Tramtarie uvede v premiéře vztahovou komedii Můj romantický příběh

Inscenace

13.06.2025

MÁ VLTAVA – baletní představení předních evropských sólistů v režii bratří Bubeníčků přesně za měsíc roztančí zámecký areál ve Veltrusech

Mimořádné open-air představení MÁ VLTAVA, které propojuje klasickou hudbu Bedřicha Smetany a současný tanec, přiváží do zámeckého areálu ve Veltrusech světově uznávaný choreograf a tanečník Jiří Bubeníček. Představení vzniklo ve spolupráci s předními sólisty významných evropských baletních scén.

13.06.2025

Händelova opera Julius Caesar v Egyptě v autentické podobě pouze pětkrát v Ostravě

Operní opus Georga Friedricha Händela (1686–1759) o Caesarově tažení do Egypta a jeho vztahu s královnou Kleopatrou ovládne ostravské Divadlo Antonína Dvořáka na konci sezóny. Premiéra opery Julius Caesar v Egyptě bude 19. června a po pouhých pěti představeních v Ostravě jsou v plánu ještě tři na festivalu ve Znojmě.

13.06.2025

Divadlo Husa na provázku se v příští sezoně zaměří na téma strachu

Dramatický debut oceňovaného prozaika Petra Šestáka, adaptace strhujícího historického románu nositele Nobelovy ceny I. B. Singera, komorní ponor do vnitřního světa a prožívání zvířat i objektové divadlo pro děti z dílny seniorského Studia 60+. Sezona 2025/26 v brněnském Divadle Husa na provázku ponese heslo Neboj, neboj! a nabídne řadu možností pohlédnout do tváře osobním i kolektivním strachům dneška.