Divákům taneční platformy se nejvíce líbila práce Jana Kodeta
Praha 24. dubna (ČTK) - Diváci festivalu Česká taneční platforma, který ve dnech 13. až 18. dubna představil choreografie vzniklé v Česku v uplynulém roce, nejvýše ocenili inscenaci Jana Kodeta Kevel. Kromě čtyř tanečníků z baletu Národního divadla v ní účinkuje i České klarinetové kvarteto. Druhým divácky nejoblíbenějším představením se stalo dílo Dory Hoštové Na bidýlku, třetí místo patří choreografii Portrét Ioany Mony Popoviciové. ČTK to řekl za pořadatele festivalu Ondřej Chalupský z divadla Ponec.
Představení uvedená během platformy sledovala porota, která vybrala vítěze Ceny Sazky pro objev v tanci. Toho ale oznámí až během mezinárodního festivalu Tanec Praha, který se v Praze bude konat v červnu. Vítěz ceny získá 400.000 korun na vznik nového představení. Nad rámec této ceny dostane možnost připravit novou choreografii v prostorách divadla Ponec. V loňském roce ji získal Jaro Viňarský za choreografii Posledný krok pred a před ním skupina VerTeDance, Petra Hauerová, Kristýna Celbová a Petr Tyc.
Podle Chalupského také český tanec během platformy sklidil velký úspěch u zahraničních pozorovatelů. Na festival totiž každoročně přijíždějí zahraniční ředitelé festivalů a organizátoři dalších akcí, někteří z nich jsou i členy poroty pro Cenu Sazky.
"Tanzmesse Düsseldorf, Marseille Danse, Moscow Profile a další prestižní festivaly soudobého tance zvou český tanec do Evropy. Dance Theatre Workshop New York nabízí nadějné choreografce Lence Bartůňkové třítýdenní stáž v New Yorku," uvedl Chlaupský.
Markéta Horešovská mal