13.10.2022 15:19

Film Il Boemo bude v tuzemských kinech od 20. října, doprovodí ho výstava

Uvedení snímku režiséra Petra Václava Il Boemo o osudech skladatele Josefa Myslivečka, které se uskuteční 20. října, budou provázet doprovodné akce. Od 21. října bude v barokním Clam-Gallasově paláci na Mariánském náměstí v Praze zpřístupněná výstava s názvem Josef Mysliveček, detto Il Boemo (1737–1781). Její součástí budou vybrané kostýmy z filmu a projekce Myslivečkových árií, které štáb natáčel v plných délkách a které se ve snímku neobjeví. Před dnešní projekcí pro novináře o tom informoval producent filmu Jan Macola.

„Film je jednou ze součástí znovuobjevování Myslivečka. Dalším je výstava v Clam-Gallasově paláci. V den vernisáže výstavy 20. října pokřtíme monografii Daniela E. Freemana s názvem Il Boemo - Průvodce po životě a díle Josefa Myslivečka. Kromě toho na jaře příštího roku celosvětově vyjde CD s hudbou, kterou jsme nahráli společně se souborem Collegium 1704 s dirigentem Václavem Luksem," řekl ČTK Macola.

Česká filmová a televizní akademie rozhodla, že snímek Il Boemo vyšle do boje o Oscara. „Na konci roku se chystáme do Spojených států, kde se uskuteční řada projekcí pro členy akademie hlasujících o užších nominacích na Oscary v kategorii cizojazyčných filmů," uvedl Macola.

Ještě před premiérou filmu na konci července vyšla reedice nahrávek Myslivečkových houslových koncertů. Komplet nahrála japonská houslistka Šizuka Išikawaová.

Hudba z filmu Il Boemo zazněla loni 11. listopadu v Rudolfinu na koncertu orchestru Collegium 1704. Orchestr nabídl program sestavený z vokálních i instrumentálních děl Myslivečka a Wolfganga Amadea Mozarta. Hostem byla sopranistka Simona Šaturová, která propůjčila ve filmu Il Boemo zpěvní hlas postavě Cateriny Gabrielliové, jedné z nejslavnějších pěvkyň druhé poloviny 18. století, která v Myslivečkových operách pravidelně vystupovala.

Il Boemo soutěžil na letošním 70. ročníku filmového festivalu ve španělském San Sebastiánu. Hlavní cenu festivalu Zlatou mušli sice nezískal, ale podle režiséra Václava je pro českou kinematografii velký úspěch už to, že byl vybrán do hlavní soutěže.

Koprodukční životopisné drama o Myslivečkovi natočil režisér Petr Václav v italštině. Představitelem hudebního skladatele a pražského rodáka je Vojtěch Dyk. Scény příběhu se odehrávají v Neapoli, v divadle San Carlo, jež od první poloviny 18. století udávalo tón v opeře. Mysliveček (1737 až 1781), jeden z nejslavnějších evropských operních skladatelů druhé poloviny 18. století, učitel a přítel Wolfganga Amadea Mozarta, složil 30 oper, deset oratorií, symfonie, koncerty, overtury a množství komorní a chrámové hudby.

https://www.ilboemo.cz/

Autor článku: ČTK: jir, ptd

Film Il Boemo bude v tuzemských kinech od 20. října, doprovodí ho výstava

Inscenace

13.06.2025

MÁ VLTAVA – baletní představení předních evropských sólistů v režii bratří Bubeníčků přesně za měsíc roztančí zámecký areál ve Veltrusech

Mimořádné open-air představení MÁ VLTAVA, které propojuje klasickou hudbu Bedřicha Smetany a současný tanec, přiváží do zámeckého areálu ve Veltrusech světově uznávaný choreograf a tanečník Jiří Bubeníček. Představení vzniklo ve spolupráci s předními sólisty významných evropských baletních scén.

13.06.2025

Händelova opera Julius Caesar v Egyptě v autentické podobě pouze pětkrát v Ostravě

Operní opus Georga Friedricha Händela (1686–1759) o Caesarově tažení do Egypta a jeho vztahu s královnou Kleopatrou ovládne ostravské Divadlo Antonína Dvořáka na konci sezóny. Premiéra opery Julius Caesar v Egyptě bude 19. června a po pouhých pěti představeních v Ostravě jsou v plánu ještě tři na festivalu ve Znojmě.

13.06.2025

Divadlo Husa na provázku se v příští sezoně zaměří na téma strachu

Dramatický debut oceňovaného prozaika Petra Šestáka, adaptace strhujícího historického románu nositele Nobelovy ceny I. B. Singera, komorní ponor do vnitřního světa a prožívání zvířat i objektové divadlo pro děti z dílny seniorského Studia 60+. Sezona 2025/26 v brněnském Divadle Husa na provázku ponese heslo Neboj, neboj! a nabídne řadu možností pohlédnout do tváře osobním i kolektivním strachům dneška.