Havlovi Spiklenci měli v Londýně průměrné kritiky
S průměrnými kritikami se v britských listech setkala hra Václava Havla  Spiklenci, kterou tento měsíc v britské premiéře uvádí londýnské divadlo Orange Tree. Deníky The  Guardian a Financial Times (FT) ohodnotily představení třemi hvězdičkami z pěti.  
 Na papíře jsou Spiklenci vhodnou volbou, ale na scéně se ukazují jako  riskantnější úvod pro oslavy 40. výročí divadla: je to pronikavá hra se suchým humorem,  ale poněkud spletitá a repetitivní, napsaly FT. 
Divadlo Orange Tree má na Havla  tradiční vazby a inscenovalo již 12 jeho her. Spiklence uvádí během své  jubilejní 40. sezóny. 
 Havel napsal Spiklence začátkem 70. let po  pražském jaru 1968 a během normalizace, kdy již nemohl publikovat. Odehrává se v  nejmenované vzdálené zemi, která se teprve nedávno zbavila diktátora, ale během  chaosu ještě slabé demokracie se skupina vysoce postavených spiklenců snaží  prosadit "pořádek" a vládu silné ruky. 
 "Vzhledem k nedávným událostem na  Blízkém východě by se mohlo zdát, že jsou Spiklenci značně aktuální. Ale trvalá  přitažlivost hry je v Havlově inteligentní analýze politického manévrování vůbec  a v tom, jak toto manévrování ochromuje dobré úmysly," píší FT. 
 "Po  nějaké době se ale repetitivní pasáže začnou vyčerpávat a vzhledem k nekonečným  kličkám a komplikacím je obtížné uchovat dynamiku představení," uvedly FT.  
 Recenzent The Guardian napsal, že nevidí důvod, "proč se odchylovat od  Havlova názoru, že to je 'nejslabší z mých her' vzhledem k tomu, že podřizuje  politickou realitu... intelektuálním konstrukcím". 
 "Hra obsahuje některé  obratné schillerovské příklady politického manévrování. Ale fakt, že není nikam  konkrétně zasazena, oslabuje její argumenty. Stačí se podívat na rozpory  arabského jara, abychom viděli, že revoluce se od sebe liší a jen zřídka  naplňují jasnou absurdistickou logiku Havlovy hry," uvedl The Guardian.  
 "Přes všechnu dovednost herců a virtuozitu překladu Tomáše Rychetského a  Carol Rocamoraové se tato hra zdá mít pro zamotaný moderní svět jen omezený  význam," dodal britský list. 
Podle webové publikace The Stage "Havel zručně mísí satiru a intriky, které by dělaly čest nejlepším dílům seriálu Jistě, pane ministře". Stejně jako ostatní recenzenti vyzdvihuje herecké výkony hlavních představitelů a režii uměleckého šéfa divadla Sama Walterse. "Hra je zručně prezentována ve Waltersově svěží režii, která oplývá výstředním humorem," uvedly Financial Times.