Herecký život Luby Skořepové přibližuje výstava v Řeznické
Pod názvem Jeden den herce neboli Tajnosti herecké byla v pražském Divadle v Řeznické otevřena výstava fotografií Aleny Hrbkové. Vztahuje se k dnešním šestaosmdesátinám Luby Skořepové, které jubilantka vzápětí oslavila pracovně, když na jevišti této scény vystoupila v monodramatu Mydlibaba a ty druhé.
"Je to o tom, co zažívá herec před těžkým představením. Jak se připravuje, jak se chystá doma i v šatně. Snímky ho zachycují i na jevišti, při závěrečné děkovačce a na cestě domů," řekla Skořepová. Podle ní přibližuje výstava také spolupráci autora, režiséra, herce a jednotlivých postav. "Herec je vlastně zaměstnavatel; postavy pro něj pracují. Úderem 19:00 si herec postavu na sebe navlékne a v tu dobu musí respektovat ducha inscenace," dodala.
To vše Hrbková převedla do 15 fotografií. Skořepová je použije i v knížce, kterou chystá. Stále hraje v Národním divadle, letos už 61 let, a hostuje na dalších scénách. V Divadle Kolowrat bude mít začátkem října scénické čtení. Zatím poslední premiéru měla v polovině září v Divadle ABC v eposu Mahábháráta.
Po roce 2000 se Skořepová objevila ve Vorlově snímku Cesta z města a v televizních seriálech Šípková Růženka, Náměstíčko, Náves a Příkopy. V pražském Divadle U Valšů hraje hlavní roli ve třech jednoaktovkách inscenace Milostná tajemství. Na komorní scéně Městských divadel pražských Ábíčko vystupuje v monodramatu César a Drana. Chystá se na Lorkovu Krvavou svatbu a hostuje v Divadle Metro.
Také inscenace Mydlibaba a ty druhé je založena na hereckém monologu. V tomto případě jsou tři a jejich autorem byl Aldo Nicolaj. Skořepová v nich exceluje už dvanáctým rokem. Režisérem ženských příběhů nešetřících paradoxem a černým humorem byl Jaromír Pleskot.
Zdroj: Jiří Borovička, rot