Idol teenagerů Vojta Kotek se objeví na divadelním jevišti
PRAHA 3. března (ČTK) - Idol dívčích srdcí Vojta Kotek, který se už příští týden objeví na filmových plátnech v komedii pro teenagery Rafťáci, má před premiérou i na divadelním jevišti. Ztvární totiž hlavní roli v komorním příběhu amerického autora Leonarda Gersheho Motýli, kterou agentura Alexeje Pyška uvede v pondělí 6. března v pražském Divadle U hasičů.
"Zatímco jsem se kdysi objevoval na jevišti jen v dětských rolích, kdy jsem zpravidla jen přeběhl z jedné strany na druhou, teď už jde o regulérní postavu," řekl Kotek novinářům. Role slepce, kterou ztvární vedle Kláry Jandové, alternující Jany Strykové, Valérie Zawadské a Richarda Trsťana, považuje za výzvu.
"Řadu věcí jsem se snažil odkoukat. Zkoušel jsem doma chodit poslepu a myslím, že podobné pokusy otevřou člověku novou dimenzi," dodal Kotek. Filmovými nabídkami se cítí být zaškatulkován do určité šarže a necítí motivaci k posunu vpřed. "O to větší výzvou tato divadelní role pro mě byla," řekl ČTK.
Podle šéfa agentury Alexeje Pyška bude další novinkou hra Milana Kopeckého nazvaná Dveře aneb Pane, vy jste náhoda. V té se v režii Heleny Glancové objeví Jitka Smutná, Jan Hartl a Jana Stryková. Premiéru bude mít 15. března v Divadle Kolowrat. Autor je televizním producentem, napsal ji před třemi lety a dosud nebyla uvedena. Kopecký ji charakterizuje jako úsměvnou konverzační komedii o naději, pro kterou není podstatný věk.
"Naše agentura má v repertoáru i Camolettiho hru A do pyžam! s Jiřím Langmajerem v hlavní roli, komedii Velká zebra s Ondřejem Vetchým a Simonovu veselohru Druhá kapitola, v níž hrají David Prachař, David Matásek, Valérie Zawadská a Martina Hudečková," řekl Pyško. Gersheho Motýly připravil jako svůj režijní debut. "Už proto, že jsem hlavní roli hrál v roce 1990 sám. Hluboce lidský příběh, který ukazuje svět ze strany lidí handicapovaných, dobře znám a miluji ho," uvedl producent.
Kdysi dávno jezdil po republice se Studiem Bouře, pak se věnoval Shakespearovským slavnostem a mimopražské výjezdy má stále rád. "Děkuji produkci našich komerčních televizí za to, že lidé chodí do divadla stále častěji," zdůraznil. Jeho agentura měsíčně absolvuje v krajích až 18 vyprodaných představení a v Praze má další dvě až čtyři.
Jiří Borovička kš