28.04.2022 09:16

Kabaret živé folk-elektronické hudby na motivy Andersenových povídek. Premiéra inscenace EXIT souboru Fekete Seretlek

Bylo nebylo – ticho. Prázdný prostor, šest hudebníků, herců, loutkářů, zpěváků a šest stojanů na noty. Svícen, panenka, papír, hračky. Každý objekt má svou hudební roli, každý funguje jako ozvučený nástroj, každý má svou kompozici postavenou na střípcích motivů z Andersenových povídek. Obrazy jsou interpretovány skrz zvuk předmětů, intimitu střídají hudebně-kabaretní části. Premiéry nové inscenace Fekete Seretlek s názvem EXIT proběhnou 1. a 2. května v Paláci Akropolis.

Autorem všech kompozic a aranžmá písní, které Fekete Seretlek chystají pro svou autorskou inscenaci EXIT, je Matija Solce - slovinský loutkář, režisér, herec a hudebník, držitel mnoha ocenění na prestižních mezinárodních divadelních festivalech. V současné době Palác Akropolis s úspěchem uvádí inscenaci na motivy románu Lva Nikolajeviče Tolstého Anna Karenina s názvem KAR a hudebně-divadelní projekt volně inspirovaný Orwelovou dystopií 1984 s názvem RAT.

Nová inscenace EXIT navazuje na úspěch těchto divácky úspěšných inscenací, které za sebou mají desítky zájezdů po celé Evropě. Dominantním prvkem nejnovější inscenace budou neobvyklé předměty, které se během představení promění v hudební nástroje, které bychom marně hledali v jakékoliv kapele nebo orchestru.

Premiéry: 1. a 2. května 2022 v Paláci Akropolis

Režie: Matija Solce
Hudba: Matija Solce, Ivo Sedláček a Fekete Seretlek
Scéna: Jana Nunčič, Matija Solce, Jiří N. Jelínek
Hrají: Anna Bubníková, Pavol Smolárik, Jan Meduna, Ivo Sedláček, Jiří N. Jelínek, Matija Solce
Produkce: Studio Damúza a Art Frame Palác Akropolis

Skupina Fekete Seretlek se nechává inspirovat, využívá a míchá, zpracovává a proměňuje tradiční lidové motivy a písně z celého světa a přetváří je v nové originální tvary a kompozice. Šest hudebníků a zároveň herců, absolventů různých ročníků pražské DAMU. Kromě hudebních počinů sbírají úspěchy také se svojí divadelní autorskou inscenací KAR, a to jak na domácím, tak mezinárodním poli.

Matija Solce je slovinský loutkář, režisér, herec a hudebník, držitel mnoha ocenění na prestižních mezinárodních divadelních festivalech. Již několik let úspěšně křižuje svět s vlastním loutkovým divadlem Teatro Matita. Je tvůrcem kompozic a aranžmá všech písní své kapely Fekete Seretlek. V současné době dokončuje doktorskýá studia na pražské DAMU. Jeho tématem je hudební rozměr loutkového divadla, který se vine také všemi jeho inscenacemi.

http://feketeseretlek.cz/

Autor článku: Kateřina Sochací

Kabaret živé folk-elektronické hudby na motivy Andersenových povídek. Premiéra inscenace EXIT souboru Fekete Seretlek

Inscenace

22.12.2025

Symfonický orchestr Českého rozhlasu vstoupí do nového roku s vroucností italských melodií

Vstup do jubilejního roku, na který připadá 100. výročí vzniku Symfonického orchestru Českého rozhlasu, bude v jeho podání radostný a hřejivý. Přesně takovou atmosféru dokáží vykouzlit nejslavnější italské písně a árie v podání hráčů SOČRu, tenoristy Daniela Matouška a jeho mladých kolegů Barbory Kubíkové a Ahmada Hedara. Název programu ´O sole mio mj. odkazuje na CD, které jmenovaní interpreti společně připravili pod taktovkou Jana Kučery.

17.12.2025

Poslední premiérou šumperského divadla v tomto roce je adaptace filmové komedie Pane, vy jste vdova!

Divadlo Šumperk uvede v sobotu poslední premiéru letošního roku, kterou je divadelní adaptace filmové komedie se sci-fi prvky Pane, vy jste vdova! Komedii scénáristů Miloše Macourka a Václava Vorlíčka připravil pro šumperské divadlo režisér Jiří Liška, jehož tvorba byla dosud známa především zdejším dětem a to díky inscenacím Rychlebské pohádky a Hrnečku, vař!

17.12.2025

Dido a Aeneas v Národním divadle: barokní opera jako intimní drama mysli

Opera Národního divadla uvede v sezoně 2025/2026 ve Stavovském divadle novou inscenaci barokní opery Dido a Aeneas Henryho Purcella – jednoho ze základních kamenů operní historie a díla mimořádné emocionální síly. Hudebního nastudování se ujme barokní specialista Michael Hofstetter, režie je v rukou Alice Nellis. Na inscenaci spolupracuje také Collegium Vocale 1704.