06.08.2007 00:00

Letní scéna Ungeltu nabízí Poullainovou a Kaisera

Praha 6. srpna (ČTK) - Až do 19. srpna se bude na letní scéně Divadla Ungelt pod pražskou Loretou hrát hra Richarda Alfieriho Šest tanečních hodin v šesti týdnech. Ve strhujícím hereckém představení o lidské opuštěnosti a nikdy neumírající naději se divákům představí Chantal Poullainová a Oldřich Kaiser.

"Je to báječný zážitek hrát v tomto inspirativním prostředí na Novém Světě pražském. Když totiž hrajete venku, je to trochu jiné, protože do představení zasahují zvuky z okolí včetně loretánských zvonků," řekla před prvním večerem Poullainová ČTK.

Od broadwayského úspěchu putuje tato hra celým světem - například v Německu se stala díky 25 různým nastudováním nejhranějším titulem za posledních třicet let. Měla velký ohlas i na loňské letní scéně Ungeltu, kdy bylo všech třicet večerů vyprodáno.

Letošní letní hraní Ungeltu pod Loretou zahájila 18. června atraktivní inscenace hry Jeffreyho Hatchera Picasso, za niž Vilma Cibulková získala Thálii a Milan Kňažko byl na toto ocenění nominován. Majitel této soukromé scény Milan Hein v letošní dramaturgii opět vycházel z diváckého zájmu, který komorní Ungelt v běžné sezoně nedokáže uspokojit.

A tak se na jevišti se svými hosty představila například i zpěvačka Marta Kubišová a také Vilma Cibulková s Miroslavem Etzlerem. Vystoupili v sugestivním příběhu tuláků putujících světem, k čemuž nastudovali více než půl tisíciletí staré Villonovy balady. Inscenace nazvaná Všechno jen do putyk a ženským se normálně hraje v Divadle Viola v režii Miroslava Krobota.

Sérií čtrnácti repríz inscenace Šest tanečních hodin v šesti týdnech produkce Divadla Ungelt pod širou oblohou vrcholí. Premiéru měla loni v květnu a pro oba herce znamenala náročné zkoušky. Setkali se totiž se zkušeností každého začátečníka tanečních hodin - neboť jakmile spolu při tanci začali konverzovat, zapomínali naučené kroky a jejich nohy si dělaly, co chtěly.

Poullainová se s Kaiserem museli naučit swing, tango, valčík, foxtrot, modernu a ča-ču, přičemž autor přesně rozepsal, jaký evergreen má zaznít a v čí interpretaci. Zapotil se i bratislavský choreograf Rastislav Letenaj.

Příběh se odehrává na Floridě a líčí setkání bohaté starší dámy, manželky baptistického kněze, a bývalého broadwayského tanečníka s italskou krví, který už je rovněž v letech a chce si vydělat pár dolarů. Ona v životě hodně ztratila, je opuštěná, ale přežívá a chce vyplnit den. Proto si najme učitele tance. Chování toho, který přijde, je však pro ni naprosto nepřijatelné.

"Nejvíc nám dalo zabrat pochopitelně tango," prozradil Kaiser před loňskou premiérou, zatímco Chantal se prý naplno vyžívá při své oblíbené ča-če.

Jiří Borovička pba

Autor článku: ČTK