22.07.2020 09:48

Nadějeplné poselství festivalu …příští vlna/next wave…

Za dva měsíce začne 27. ročník festivalu …příští vlna/next wave…, jenž nese podtitul Setkání divadelní, hudební, taneční, literární, výtvarné a jiné alternativy. Bude se konat od 17. do 27. září v Praze a od 16. do 18. října v Brně.

Letošní motto zní: Smrt divadla a odkazuje k současné pozici divadla (umění) ve společnosti. Problém je to dlouhodobý, ale v posledních měsících, v době pandemie, se projevil výrazněji. „I proto jsme se – jako každý rok – rozhodli divákům přinést více než jen zábavu a speciálně tento rok jim nabídnout ještě více netradičních míst. Pozveme je na dva pouličními projekty s ekologickým poselstvím, které se odehrají v centru Prahy a Brna. Jedná se o Pohřeb plastové lahve Spielraum Kollektivu a Suché konstatování, kde bude hlavní roli ztvárňovat voda, sdružení Krutý krtek. Vstup bude volný a věříme, že zaujmeme i náhodné kolemjdoucí. A abychom dokázali, že umění lze tvořit a přijímat téměř všude, nejen v k tomu zřízených budovách, pozveme diváky do jednoho pražského hotelu na projekt na pomezí výstavy a divadla, který vzniká ve spolupráci s Nadací Jindřicha Chalupeckého, na zvukovou a vizuální performanci do ateliéru a dílny Petra Krushy či na imerzivní divadlo v bývalém klášteře, zatím největší projekt uskupení Depresivní děti touží po penězích. Bude se konat i koncert Pohřební kapely či scénické čtení Tutáč na Tenerife, které bývalý hrobník a současný dramatik S.d.Ch. psal v době koronavirové rány. Motto též naznačuje, jaká témata má podstatná část inscenací – katastrofa, zánik, oběť, druhý břeh a peklo. Lze ale slíbit, že depresivní zážitky z návštěvy festivalu diváci mít rozhodně nebudou!“ prozrazuje dramaturgyně festivalu Lenka Dombrovská.

Vizuální podobu festivalu opět vytvořil grafik Petr Kněžek, letos ovšem za výrazného přispění výtvarnice a performerky Eleny Pecenové, která kromě kreseb připravila speciálně pro foyer divadla Komedie i experimentální pohybový projekt. Na plakátech však můžete spatřit také fotografii režiséra, mima a divadelního technika Petra Krushy. „Petra považuji za ideální „tvář“ ročníku s mottem Smrt divadla. Myslím tím smrt starého, konvenčního, podbízivého a dobře placeného divadla… Petr je známý jako nekompromisní divadelník (mimochodem je držitel Ceny Alfreda Radoka i Ceny Divadelních novin), kterého častěji spatříte v technické kabině než na jevišti. A když je třeba, tak se živí rukama. Je pro mě ztělesněním divadelního i životního alternativce,“ sdělila o letošním vizuálu festivalu Lenka Dombrovská.

Více informací a kompletní program naleznete zde: www.nextwave.cz

Autor článku: Anna Černá

Nadějeplné poselství festivalu …příští vlna/next wave…

Festivaly

12.06.2025

Cirkus, který si vyzkoušíte na vlastní kůži. Festival Cirkuzkus zveřejnil program

Program novocirkusového festivalu Cirkuzkus, který pořádá v Olomouci Divadlo na cucky, je kompletní. Pátý ročník přehlídky se letos poprvé odehraje v prostředí Smetanových sadů, konkrétně na letní scéně Moravského divadla Olomouc. Od pátku 20. června do pondělí 23. června nabídne představení oblíbených souborů Cirk La Putyka a Losers Cirque Company, v sobotu 21. června pak umožní zakusit cirkusové dovednosti také divákům, a to ve formě dvou akrobatických workshopů.

12.06.2025

Festival Moravské divadelní léto se vrací do Smetanových sadů v Olomouci

Open-air festival Moravského divadla Olomouc se letos uskuteční od 15. do 27. června 2025 a už tradičně promění Smetanovy sady v Olomouci ve scénu plnou divadla, hudby a letní pohody. Diváci se mohou těšit na oblíbené komedie a muzikály, nejnovější inscenaci Koule, koncert Moravské filharmonie i pohádky a doprovodný program pro děti.

12.06.2025

ŠTETL FEST v Brně již počtvrté

Čtvrtý ročník úspěšného mezinárodního festivalu ŠTETL FEST odstartuje v Brně 27. srpna a během pěti dní nabídne přes 130 akcí. Festival se za čtyři roky své existence vyprofiloval jako největší festival židovské kultury v České republice, a to jak počtem akcí a tematickým záběrem, tak návštěvností. Loňský ročník přilákal přes 10 000 návštěvníků z celého světa, článek o něm vyšel mimo jiné i v britském The Telegraph.