27.01.2017 13:50

Nezkrotný Amadeus se vrací do kin s bouřlivou energií a živým symfonickým orchestrem

Ve čtvrtek 2. února v kinech zahraje symfonický orchestr pod taktovkou samotného Mozarta a jeho závistivého kolegy Salieriho. Nové velkolepé představení slavného dramatu Petera Shaffera Amadeus, které v 80. letech Miloš Forman zadaptoval do osmioscarového filmu, nadchlo v Londýně diváky i kritiky. Nyní si strhující příběh o hudbě, moci a žárlivosti můžou naplno vychutnat i čeští fanoušci. Stačí 2. února navštívit kina Aero nebo Oko v Praze, Vesmír v Náchodě či Jitřenka v Semilech. Přímý přenos z největšího jeviště britského Národního divadla opatřený českými i anglickými titulky začne v 19.45.

Inscenaci, kterou recenzenti označili za dokonale vyladěnou a potěšení pro davy, režíroval Michael Longhurst. Ten svůj talent pro moderní zpracování klasiky předvedl už v pozoruhodném představení Carmen Disruption, mezi jeho úspěchy patří také režie inscenačně nesnadné hry Paralelní vesmíry. Amadeus, nejslavnější dílo loni zesnulého Petera Shaffera, měl světovou premiéru právě v National Theatre v roce 1979. Pětatřicetiletý Longhurst se ho rozhodl zpřístupnit nové generaci. Ostatně Mozart v populárním kusu oceněném pěti soškami Tony vystupuje jako nevychovaný mladík plný energie a sebevědomí. Mezi ním a jeho nemesis Salierim existuje propast umělecká, společenská i generační.

V roli frustrovaného Salieriho, který se nedokáže vyrovnat s vlastní průměrností, září Lucian Msamati, jehož jsme díky přenosům Divadla v kině mohli vidět jako Jaga v dramatu Othello od Královské shakespearovské společnosti či v moderní Shakespearově Komedii omylů od National Theatre, známý je i ze seriálů Hra o trůny a Taboo. Živelného Mozarta si užívá Adam Gillen, jemuž Amadeus poskytl dosud největší hereckou příležitost. Nepřeslechnutelnou hvězdou přepychového představení je i orchestr Soutbank Sinfonia složený z čerstvě vystudovaných hudebníků, jenž na jevišti sálu Olivier hraje každý večer živě.

Jde o vzrušující představení, od začátku do konce. Je naplněné detaily až po okraj, žádné prostoje. Díky Michaelovi je každý okamžik bohatý. Pořád se na scéně něco mění, pořád dáváte pozor. Uvidíte skvělé komické momenty i epické drama - představení nabízí vše, co divadlo nabídnout může. A Mozartova hudba je třešničkou na dortu!," láká diváky představitel Amadea Adam Gillen.

AMADEUS| přímý přenos čtvrtek 2. února 2017 | 19.45 Praha (kina Aero a Oko), Náchod (kino Vesmír), Semily (kino Jitřenka)

www.ntlive.cz | www.vicnezfilm.cz

Autor článku: Zuzana Raušová

Nezkrotný Amadeus se vrací do kin s bouřlivou energií a živým symfonickým orchestrem

Zahraniční divadlo

08.07.2025

Bubeníček International Ballet Gala přiváží do Prahy světové baletní hvězdy a poprvé v historii i japonský Tokyo City Ballet

Praha se v srpnu promění ve světovou baletní metropoli. Druhý ročník prestižního projektu Bubeníček International Ballet Gala, který pořádá jeden z nejuznávanějších českých tanečníků a choreografů Jiří Bubeníček, se uskuteční 16. a 17. srpna 2025 v Divadle Hybernia. Na jednom jevišti se setkají sólisté z předních světových scén a historicky poprvé v Evropě vystoupí Tokyo City Ballet.

26.06.2025

Český soubor Spitfire Company míří na festival do Avignonu

Soubor Spitfire Company se jako jeden z mála českých divadel představí od 5. do 22. července v Avignonu na jihu Francie, na Festivalu d’Avignon Off. V kurátorském programu divadla La Manufacture se objeví dvě oceňované inscenace: The Last of the Soviets (Konec človeka?!?), znepokojivý portrét života uvnitř totalitního systému Sovětského svazu a současného Ruska, oceněný Fringe First Award na festivalu v Edinburghu, a rodinná performance Vivat Messi, propojující freestyle fotbal s českým mistrem světa, tanec a živou hudbu.

23.06.2025

Kateřina Kněžíková zazpívá na prestižních britských scénách: Glyndebourne a Královská opera v Londýně

Přední česká sopranistka Kateřina Kněžíková se v létě a na podzim 2025 představí britskému publiku ve dvou výjimečných projektech: v titulní roli Janáčkovy opery Káťa Kabanová na festivalu Glyndebourne a při svém debutu v londýnské Královské opeře na inauguračním koncertu Jakuba Hrůši.