Ondina a Krása na scéně budou naposledy k vidění
V polovině června se diváci Městského divadla Zlín rozloučí se dvěma inscenacemi, které už nebudou na repertoáru v nové divadelní sezoně 2011/2012. Ve čtvrtek 16. června se naposledy na jevišti Velkého sálu rozehraje příběh o vodní víle Ondině, v pátek 17. června čeká derniéru hra Krása na scéně o vzestupu a pádu herce Edwarda Kynastona. Obě představení začínají v 19 hodin a vstupenky na ně jsou k dostání v pokladně divadla i přes divadelní web. Na Ondinu si mohou senioři koupit vstupenku za speciální cenu 50 korun.
Ondina – hra rozumu a citu o velkou lásku
Kouzelná podívaná Ondina z pera francouzského dramatika Jeana Giraudouxe měla premiéru 16. října 2010, kdy byla ve Zlíně uvedena vůbec poprvé. Jejím režisérem je Adam Doležal, absolvent JAMU, který je známý například z brněnského BURANTEATRU. Diváci se mohou v roli Ondiny těšit na Kateřinu Liďákovou, představitelku mnoha krásných ženských postav na zlínském jevišti. V roli rytíře Hanse uvidí Luďka Randára. Kromě nich se v inscenaci objevuje dalších třicet herců, například Zdeněk Julina v roli krále vodní říše, Ivan Řehák a Jana Tomečková jako rodiče Ondiny, Marta Bačíková v roli Berty či Marek Příkazký jako básník Bertrand.
Velkolepost Ondiny zaručuje scéna Jaroslava Milfajta. Ten se zlínským divadlem spolupracoval již na řadě inscenací - Šumaři na střeše, Mistrovi a Markétce, Limonádovém Joeovi či Baladě pro banditu a dalších. Hudbu složil David Rotter, kterého publikum zná díky Sluhovi dvou pánů či Opici Žofce.
Před derniérou Ondiny bude na jevišti představen vítězný videospot na novou divadelní sezonu 2011/2012, pro který mohou lidé hlasovat na Facebooku divadla www.facebook.com/divadlo.zlin.
Krása na scéně – divadlo v přímém přenosu
Kdo je tady ředitel?, Ženitba a Krása na scéně. Tyto tři inscenace má na svém kontě v Městském divadle Zlín režisér Pavel Khek. Krásu na scéně v premiéře uvedl 11. prosince 2010.
Krása na scéně nepřestává být do posledního okamžiku brilantně napsanou historickou komedií, v níž převlek muže za ženu je hlavním tématem celé hry. Ocitáme se v sedmnáctém století v Anglii. Shakespeare už nežije, ale divadelním jevištím vévodí stále ještě muži, kteří excelují i v ženských rolích. Milence krále Charlese II. se však podaří prosadit zákon, který dá šanci ženám proniknout na pódium. Ženy svou šanci využijí a svými vnadami si rychle získají především mužské publikum. Nakonec král zakáže hrát mužům ženské postavy úplně. Pro Edwarda Kynastona (Radovan Král), nejslavnějšího herce ženských rolí, který vynikal především ve ztvárnění Shakespearových hrdinek, má tento nový zákon dalekosáhlé důsledky. Vždyť celý život byl díky ženským postavám tak trochu ženou. O co jeho osobnost přichází, když nemůže ztvárňovat ženské hrdinky? Dokáže se přeorientovat na mužské postavy, nebo bude muset úplně opustit divadelní dráhu? – to jsou otázky, které kvůli novému zákonu vyvstanou. V atraktivních kulisách doby po Williamu Shakespearovi se odehrává komedie, která může připomenout svou atmosférou výborný film Zamilovaný Shakespeare. Postava herce Kynastona je obrovskou hereckou příležitostí.
Diváci se mohou těšit i na speciální efekty. Na začátku druhé poloviny inscenace sjíždí na scénu z šestimetrové výšky zpívající Nell Gwynnová. Herečku Kateřinu Liďákovou, která zpěvačku ztělesňuje, spouští na speciálním tahovém zařízení, instalovaném jen pro tento účel, dva technici.
Kromě Radovana Krále a Kateřiny Liďákové se na jevišti objevuje dalších téměř třicet herců. Jako lupiči, opilci a kurtizány se například hrají studenti Zlínské soukromé vyšší odborné školy umění.