06.10.2017 09:52

Osm desítek performerů rozpohybuje výstavu Aj Wej-weje ve Veletržním paláci

Japonská choreografka Jošiko Čumaová připravuje v Praze s několika profesionály a desítkami zájemců z řad veřejnosti vystoupení. Rozpohybuje při něm dílo čínského umělce a aktivisty Aj Wej-weje ve Veletržním paláci věnované uprchlíkům. Jeho Zákon cesty v podobě obřího gumového člunu s uprchlíky bez tváře je ve Veletržním paláci instalován od března. Performance nazvaná Secret Journey, která chce prostřednictvím pohybu přinést novou perspektivu při jeho vnímání, se odehraje 14. října.

ČTK o tom informovala Michaela Nováková z Centra choreografického rozvoje SE.S.TA, které ji s choreografkou připravuje. K pěti profesionálům, jimiž jsou Kateřina Szymanski, Hana Turečková Polanská, Michal Wróblewski, Vojtěch Hříbek a Jorge Rodolfo de Hoyos, se přidá více než sedm desítek dobrovolníků. „Performery z řad veřejnosti jsme oslovovali přes sociální sítě a přímou komunikací s různými institucemi, zejména školami. Do performance se tak zapojí například skupina studentů z Konzervatoře Duncan centre," uvedla Nováková. Zájemců se přes náročnost časovou i fyzickou podle ní přihlásilo tolik, že počet účastníků možná přesáhne i zamýšlených 80. Po zářijové přípravě s profesionály bude od 9. do 12. října choreografka v Praze pracovat již se všemi performery.

Performance bude pak 14. října trvat po celý den od 10:00 do 18:00 ve Veletržním paláci a vrcholit by měla kolem 16:00. Návštěvníci instalace nebudou usazeni na místa, budou moci kdykoliv přijít i odejít a pohybovat se volně tak, jak jsou v galeriích zvyklí. Návštěvníci uvidí diskutované dílo rozpohybované velkým počtem performerů pod vedením choreografky věnující se reflexi společenských otázek již 20 let. „Performance bude uvedena pouze jednou jako unikátní spojení dvou umělců, kteří do své tvorby promítají osobní zážitky, zkušenosti a pocity způsobem, který láká publikum po celém světě," uvedla Nováková.

Jošiko Čumaová je japonská tanečnice, choreografka a aktivistka žijící ve Spojených státech, která se ve své tvorbě věnuje společenským otázkám a jejich reflexi. Potřebné zkušenosti ke své tvorbě má nejen ze života v Americe, ale ze zemí, kam opakovaně jezdí a zabývá se místními politickými a kulturními poměry (Palestina, Afghánistán, Jordánsko, Egypt). Za své inspirační zdroje označuje americkou televizi a popkulturu, minimalistickou hudbu či básníka Allena Ginsberga.

http://www.se-s-ta.cz/akce.php?sesta-pro-publikum&secret-journey

Autor článku: ČTK: hrm, mal

Osm desítek performerů rozpohybuje výstavu Aj Wej-weje ve Veletržním paláci

Inscenace

22.12.2025

Symfonický orchestr Českého rozhlasu vstoupí do nového roku s vroucností italských melodií

Vstup do jubilejního roku, na který připadá 100. výročí vzniku Symfonického orchestru Českého rozhlasu, bude v jeho podání radostný a hřejivý. Přesně takovou atmosféru dokáží vykouzlit nejslavnější italské písně a árie v podání hráčů SOČRu, tenoristy Daniela Matouška a jeho mladých kolegů Barbory Kubíkové a Ahmada Hedara. Název programu ´O sole mio mj. odkazuje na CD, které jmenovaní interpreti společně připravili pod taktovkou Jana Kučery.

17.12.2025

Poslední premiérou šumperského divadla v tomto roce je adaptace filmové komedie Pane, vy jste vdova!

Divadlo Šumperk uvede v sobotu poslední premiéru letošního roku, kterou je divadelní adaptace filmové komedie se sci-fi prvky Pane, vy jste vdova! Komedii scénáristů Miloše Macourka a Václava Vorlíčka připravil pro šumperské divadlo režisér Jiří Liška, jehož tvorba byla dosud známa především zdejším dětem a to díky inscenacím Rychlebské pohádky a Hrnečku, vař!

17.12.2025

Dido a Aeneas v Národním divadle: barokní opera jako intimní drama mysli

Opera Národního divadla uvede v sezoně 2025/2026 ve Stavovském divadle novou inscenaci barokní opery Dido a Aeneas Henryho Purcella – jednoho ze základních kamenů operní historie a díla mimořádné emocionální síly. Hudebního nastudování se ujme barokní specialista Michael Hofstetter, režie je v rukou Alice Nellis. Na inscenaci spolupracuje také Collegium Vocale 1704.